logo
blog cover

کاهش هزینه صنایع با نرم‌ افزار لجستیک

29 خرداد 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

در شرایط حاضر، میزان و حجم فعالیت‌های صنعتی و بازرگانی در کشورهای مختلف جهان افزایش پیدا کرده‌ است. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به سیستم‌های حمل‌ و نقل بار، سیستم‌های ذخیره سازی، انبار و… اشاره کرد. این صنایع برای پیشرفت روزانه و دقت بالا در انجام وظایف خود در زنجیره تأمین، به ابزارهای جدید و مدرن نیاز دارند. یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و مهم برای صاحبان این صنایع، نرم‌ افزارهای لجستیک هستند. به کارگیری نرم‌ افزار لجستیک برای صاحبان این کسب‌ و کارها دارای مزایای متعددی است.


 


چراکه به بهره‌وری بالاتر، ارسال سفارشات به‌ موقع و با سرعت بالاتر، رعایت بیشتر حقوق مشتریان و… کمک می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین این مزایا، کاهش هزینه‌ صنایع در بخش‌های مختلف است.


هزینه‌های صنایع و راهکار کاهش آن‌ها


صنایع مختلف با مسائل متنوعی سر و کار دارند. بسیاری از این کسب‌ و کارها از هزینه‌های بسیار بالای خود رنج می‌برند. در واقع دغدغه‌ اصلی این افراد این است که چطور می‌توانند هزینه‌ کمتری را صرف نموده و در عین‌ حال به فروش و سود بیشتری هم دست پیدا کنند.


با این وجود، بیشتر این مجموعه‌ها، با هزینه‌هایی مواجه می‌شوند که به‌ صورت پنهانی ایجاد شده و گریبان آن‌ها را می‌گیرد. اگر صاحبان این کسب‌ و کارها بخواهند تجارت و حمل‌ و نقل موفقی داشته باشند باید هزینه‌های پنهان مربوط به کسب‌ و کار خود را بشناسند و برای کاهش دادن آن‌ها به‌ طور جدی برنامه‌ریزی کنند.

بسیاری از این هزینه‌های پنهان، که در بیشتر موارد به چشم نمی‌آیند، اما به مشتریان کالاها و خدمات شما تحمیل شده و امکان دارد آن‌ها را ناراضی کنند، هزینه‌های مربوط به حمل‌ و نقل و ارسال کالاهای مختلف به نقاط متعدد هستند.

بنابراین یکی از راهکارهای اداره کردن این کسب‌ و کارها، کاهش دادن هزینه‌های مربوط به لجستیک و حمل‌ و نقل کالا و بار است. نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که این صنایع نمی‌توانند به این سادگی‌ها هزینه‌های خود را کاهش دهند.

چرا که این روند، باید به‌ نحوی انجام شود که هیچ‌گونه آسیبی به خدمات ارائه‌ شده به مشتریان وارد نشود تا رضایت آنان تحت تأثیر قرار نگیرد. استفاده از نرم‌ افزار لجستیک یکی از بهترین و مؤثرترین این راهکارها است.


انواع هزینه‌های صنایع و کاهش آن‌ها با نرم‌ افزار لجستیک


هر چند هر کدام از صنایع و شرکت‌ها تعریف خود را از هزینه‌های لجستیکی دارند و می‌توانند راهکارهای مؤثری را برای کاهش دادن این هزینه‌ها در نظر بگیرند، اما به‌ طور کلی این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا و محصولات از نقطه مبدأ تا نقطه مقصد و تحویل نهایی به دست مشتریان هستند.

این هزینه‌ها تهیه مواد اولیه، انبارداری، هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی، بسته‌بندی کالاها، حمل و نقل آن‌ها، هزینه‌های اداری حمل بار از یک سوی زنجیره تأمین به سمت دیگر آن و ... را در بر می­گیرد.

تمامی این هزینه‌ها از طریق استفاده از یک نرم‌ افزار لجستیک به‌ خوبی بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی خواهند شد و لذا چنین نرم افزارهایی نقشی مؤثر در کاهش هزینه‌های صنایع خواهند داشت.


کاهش هزینه‌های انبارداری با نرم‌ افزار لجستیک


هزینه‌های مربوط به انبارداری یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در فرآیند حمل‌ و نقل و جابجایی کالاها هستند. بنابراین نقش بسیار مؤثری در بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی فرآیند لجستیک بر عهده دارند. اگر شما بتوانید فرآیند انبارداری خود را کاملاً خودکار کنید، بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش خواهید داد.

در حقیقت فناوری‌های نوین نرم‌ افزاری لجستیک انبار از قبیل سیستم‌های ذخیره‌سازی و بازیابی کاملاً خودکار و اتوماتیک، به شما و مجموعه تیم‌تان این امکان را می‌دهند که مدت زمان کمتری را صرف نموده و با تلاش‌های کمتر و صرف منابع کمتر، به نتایج بهتر و ارزشمندتری دست پیدا کنید.

از طرفی، بسیاری از صاحبان صنایع، با مشکل پراکندگی جغرافیایی انبارهای کالاهای خود مواجه هستند. بنابراین اگر بخواهند از طریق روش‌های سنتی به کنترل دقیق و ورود و خروج کالاها، پیگیری و رهگیری موجودی محصولات، وضعیت اموال و دارایی‌های ثابت و… اقدام کنند، هزینه‌های بسیار گزافی را صرف خواهند نمود. لذا برای انجام این امور، از ابزارهای راهبردی و سیستم‌های کارآمد و متناسب با فناوری روز استفاده می‌کنند.

در واقع از طریق به‌ کارگیری یک نرم‌ افزار لجستیک امکان مدیریت مرکزی انبارهای پراکنده و دریافت گزارشات دقیق در هر لحظه برای صاحبان صنایع و شرکت‌های بازرگانی فراهم خواهد شد.


کاهش هزینه‌های مرکز پردازش با نرم‌ افزار لجستیک


در بخش پردازش، لازم است صاحبان صنایع، هزینه‌های بسیار زیادی را به‌ منظور راه‌اندازی اولیه، دریافت کالاها، ذخیره‌سازی آن‌ها، انتخاب و بسته‌بندی و… صرف کنند. اگر شما بخواهید برای تک‌تک این اقدامات و فراهم کردن تجهیزات این بخش، از نیروی انسانی و روش‌های سنتی، کمک بگیرید، هزینه‌های بسیار زیادی به شما تحمیل خواهد شد.

در صورتی‌ که اگر از نرم‌ افزارهای لجستیک به‌ منظور پردازش کالاها در انبار استفاده کنید به صرف بسیاری از این هزینه‌ها نیاز پیدا نخواهید کرد.


کاهش هزینه‌های موجودی کالاها با نرم‌ افزار لجستیک


همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های لجستیک و حمل‌ و نقل کالاها به‌ طور کلی شامل هزینه‌های مربوط به موجودی کالاها، تهیه و ذخیره‌سازی، مدیریت عملکردها از قبیل هزینه‌های سفارش کالاها، کنترل و تکمیل موجودی‌ها است و هزینه‌های دیگری از قبیل خرابی محصولات، تخفیفات ارائه شده به مشتریان و… را در بر می‌گیرد.

سیستم‌های نرم‌ افزاری لجستیکی به‌ نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند در تمامی این مراحل به صاحبان صنایع کمک کنند و به کاهش هزینه‌های این بخش‌ها دست بزنند.

این نرم‌ افزارها می‌توانند به مدیریت کارآمد موجودی کالاها در انبار کمک نموده و ارتباط اتوماتیک و خودکار با فرایند تدارکات و سفارش کالاها را تسهیل کنند. 

با استفاده از یک نرم افزار لجستیک، شما می‌توانید عملیات شناسایی کالاها، کنترل فرایند حمل‌ و نقل و تردد کالاها در حجم‌های مختلف و… را به‌ صورت کاملاً خودکار و سیستماتیک انجام دهید و امکان دریافت گزارش‌های بر خط را نیز به دست آورید.




بیشتر بخوانید


نقش نرم‌ افزار لجستیک در زنجیره‌ تأمین

کاهش خطای انسانی با هوشمند سازی نرم‌ افزار لجستیک

نقش نرم‌افزار لجستیک در صنایع

نرم افزار لجستیک چه ویژگی هایی دارد

دسته بندی ها:کاهش هزینه صنایع با نرم‌ افزار لجستیک

جدیدترین مقاله