logo
blog cover

کاهش خطای انسانی با هوشمند سازی نرم‌ افزار لجستیک

29 خرداد 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

کاهش خطای انسانی با هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک


یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زنجیره تأمین، لجستیک است. این بخش، هزینه‌های بسیار زیادی را هم به زنجیره تأمین وارد می‌کند. به‌ همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها به این فکر افتاده‌اند که از میزان هزینه‌های این بخش کم کنند تا به سود بیشتری هم دست یابند. یکی از راهکارهایی که می‌تواند به این افراد کمک کند هوشمندسازی فرایند لجستیک با استفاده از نرم‌ افزارهای مخصوص است. در حقیقت با هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک، سفارشات مشتریان به‌ موقع و بدون هیچ اشتباه و یا نقصی، به دست آن‌ها خواهد رسید و رضایت آنان جلب خواهد شد.


 

چراکه با انجام این کار، میزان خطاهای انسانی در زنجیره تأمین کاهش بسیار شدیدی پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه  کاهش خطای انسانی با هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک بپردازیم.


هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک چگونه به کاهش خطاهای انسانی منجر می‌گردد؟


در حال‌ حاضر با صنایع بسیار زیادی سر و کار داریم. بسیاری از مدیران و صاحبان این صنایع، سعی داشته‌اند با استفاده از هوشمندسازی فرآیندها، عملکرد خود را بهبود بخشیده و به توسعه کسب‌ و کار خود دست بزنند. لجستیک نیز از این قاعده پیروی می‌کند و تمایل بسیار شدیدی به هوشمندسازی این بخش وجود دارد.


یکی از مهم‌ترین دلائلی که باعث شده صاحبان کسب‌ و کارها به هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک تمایل داشته باشند، کاهش دادن میزان خطاهای انسانی است. به‌ طور کلی می‌توان گفت هوشمندسازی فرآیندهای لجستیکی از چند طریق به کاهش خطاهای انسانی کمک می‌کند که در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.


کاهش خطای انسانی از طریق افزایش نظارت بر عملکردها


هوشمندسازی فرآیندهای لجستیکی به کاهش خطاهای انسانی کمک می‌کند، چرا که به افزایش میزان نظارت بر عملکردها منجر می‌گردد. به‌ طور کلی از طریق این سیستم‌های نرم‌ افزاری و هوشمند، شما این امکان را دارید که میزان کنترل‌ها را بر مجموعه عملکردهای ناوگان و یا کارکنان خود افزایش دهید.

هرچه نظارت شما بر کارکنان و مجموعه تحت امرتان بیشتر و دقیق‌تر صورت پذیرد، به‌ طور حتم، آن‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان خواهند داد. این موضوع نیز سبب می‌شود تا شما بتوانید سفارش‌های بیشتری را از جانب مشتریان دریافت کنید و تعداد ناوگان خود را نیز روز به‌ روز افزایش دهید.

اگر شما بخواهید نظارت و کنترل خود بر مجموعه کارکنان و یا ناوگان را از طریق روش‌های سنتی انجام دهید، قادر به کنترل تمامی جوانب نخواهید بود. در حقيقت با امکان هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک این امکان را دارید که با صرف هزینه‌هایی بسیار کم، در تمامی زمان‌ها و در شرایط گوناگون، ناوگان و کارکنان خود را تحت مراقبت و کنترل دقیق قرار داده و جلوی خطاهای انسانی را بگیرید.


کاهش خطای انسانی از طریق افزایش دقت در کار


یکی از مهم‌ترین مزایای هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک این است که چنین ابزاری می‌تواند دقت شما را در کار افزایش دهد. به‌ این‌ ترتیب فرایند ارسال سفارشات مشتریان با دقت بسیار بالایی صورت خواهد پذیرفت.


اگر شما در فرایند ارسال کالاها دچار اشتباه شوید؛ یعنی کالا و محصولات را به‌ صورت نادرست ارسال نمایید و یا در حین توزیع و پخش کالا، عیوبی برای آن‌ها اتفاق بیفتد، در حقیقت بزرگ‌ترین اشتباه کاری خود را انجام داده‌اید. انجام چنین بی‌دقتی‌هایی از جانب نیروی انسانی و کارکنان شما، باعث می‌شود تا هزینه‌هایی بسیار بالا به کسب‌ و کارتان وارد شود.

چراکه مجبور هستید کالای مورد نظر مشتری را به‌ طور مجدد، ارسال کرده و به دست وی برسانید. اما این تنها آسیبی نخواهد بود که به کسب‌ و کار شما وارد می‌شود. آسیب بزرگ‌تری که در این وضعیت به وجود خواهد آمد، بی‌اعتبار شدن نام، عنوان و برند تجاری شما در ذهن مخاطب و مشتریان است.

بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارهایی که با این معضل مواجه شده‌اند، به‌ طور کامل یک مشتری را از دست داده‌اند. حتی این امکان وجود دارد که دسته و یا گروهی از مشتریان خود را از دست بدهید. در حالی‌ که با هوشمندسازی نرم‌ افزار لجستیک، دچار چنین اشتباهاتی نخواهید شد.

چرا که منشأ این بی‌دقتی‌ها، نیروهای انسانی هستند. اگر فرآیند هوشمندسازی اتفاق بیافتد خود به‌ خود دقت بخش‌های مختلف، افزایش پیدا خواهد کرد.


کاهش خطای انسانی از طریق ارسال به‌ موقع سفارشات


این عامل که برخی از سفارشات در موقع تعیین‌ شده به دست مشتریان نمی‌رسند نیز با نیروی انسانی و خطاهای وی ارتباط دارد. اگر شما قصد دارید مشتریان وفادار کسب‌ و کار خود را حفظ نموده و مشتریان جدیدی برای خود دست‌ و پا کنید باید رضایت آن‌ها را به دست آورید.


در این‌ صورت باید زمان ارسال سفارش‌های خود را کاهش دهید. این عامل ارتباط بسیار مستقیمی با کسب رضایت مشتریان دارد. یک نرم‌ افزار هوشمند و دقیق لجستیک می‌تواند وظیفه و مسئولیت ارسال سریع کالاها را برعهده بگیرد و بدون هیچ خطایی، کالاها را به دست مشتریان شما رسانده، رضایت آنان را جلب کند.


در حقیقت در فرآیندهای لجستیکی هر چه شما بتوانید عملیات خود را کمتر به نیروی انسانی وابسته کنید و به‌ جای آن، منابع هوشمند را به کار گرفته و به هوشمندسازی نرم افزار لجستیک دست بزنید، موفقتر خواهید بود.


بیشتر بخوانید


نرم افزار لجستیک چه ویژگی هایی دارد

نقش نرم افزار لجستیک در صنایع

دسته بندی ها:کاهش خطای انسانی با هوشمند سازی نرم‌ افزار لجستیک

جدیدترین مقاله