logo
blog cover

نرم افزار لجستیک چه ویژگی هایی دارد

25 خرداد 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

نرم‌ افزار لجستیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

لجستیک مفهوم و موضوعی است که به مدیریت انبارداری، مدیریت زنجیره تأمین و حمل‌ و نقل و مدیریت ارتباط با مشتریان مربوط است. نرم‌ افزارهای لجستیک یکی از ابزارهایی هستند که می‌توانند در این زمینه‌ها به مدیران کمک کنند. این سیستم‌ها وظیفه دارند تمامی اطلاعات مربوط به مراحل مختلف زنجیره تأمین را ثبت نمایند و این اطلاعات را از مرحله تولید محصول تا رسیدن به دست مشتریان، تحت کنترل و نظارت خود قرار دهند.



سیستم‌های نرم‌ افزاری لجستیکی از ویژگی‌های قابل‌ توجهی برخوردار شده و امکانات بسیار مناسب و کاربردی هم دارند. بسیاری از مدیران تمایل دارند بدانند نرم‌ افزار لجستیک چه ویژگی‌هایی دارد و سپس این سیستم‌ها را برای سازمان و یا شرکت خود فراهم کنند.

بنابراین در این مقاله به بیان برخی از ویژگی‌های نرم‌ افزار لجستیک خواهیم پرداخت. پیش‌ از ورود به بحث لازم است بدانید که لجستیک چه معنایی دارد.

لجستیک چیست؟

به‌ طور کلی لجستیک شامل مدیریت فرایند جمع‌آوری منابع و یا کالاها، ذخیره سازی آن‌ها و سپس انتقال منابع و کالا از نقطه‌ مبدأ به نقطه‌ مقصد است. لجستیک بخش بسیار مهمی از زنجیره تأمین را در برگرفته و وظیفه اصلی آن، انتقال کالا و تحویل آن به دست مشتری نهایی است.

در واقع می‌توان گفت لجستیک در میزان بهره‌وری نقش بسیار اساسی دارد. چراکه می‌تواند مدت زمان مورد نیاز برای دستیابی به کالاها و یا خدمات را با کاهش شدید مواجه کند.

لجستیک باید شرایطی را به وجود آورد تا از طریق آن مواد اولیه، امکانات و خدمات مطابق با برنامه‌ریزی در مکان و زمان مورد نظر با کیفیت کافی و با صرف هزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

برای همین منظور هم امروزه از نرم‌ افزار لجستیک استفاده می‌شود تا امکان برنامه‌ریزی صحیح و اصولی فراهم گردد. در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های نرم‌ افزار لجستیک خواهیم پرداخت.

مدیریت ساده فرآیندها

یکی از ویژگی‌های نرم‌ افزار لجستیک این است که این ابزار می‌تواند به محاسبه فرآیند ثبت عملیات اقدام کند و فرآیندهای مربوط به موجودی کالاها، رهگیری محصولات و… را به‌ سادگی انجام دهد.

این نرم‌ افزار کمک می‌کند تا شما بتوانید به مدیریت و ثبت اطلاعات مالی خود اقدام نمایید. با به‌ کارگیری این سیستم‌ها، مدیریت بسیار ساده‌ای خواهید داشت. در حقیقت وجود این سیستم‌های نرم‌ افزاری نقش بسیار مؤثری در هدایت استراتژی‌ها و راهبردها در زنجیره تأمین داشته و به اجرا و پیاده‌سازی و برنامه‌ریزی در این زمینه کمک می‌کند.

این سیستم‌ها می‌توانند با ارائه تحلیل‌های مالی دقیق و ارزیابی کلی از هزینه‌های معاملات، ثبت و یا گزارش آن‌ها، اطلاعات مالی گسترده‌ای را در اختیار مدیران قرار دهند تا آن‌ها بتوانند به تصمیم‌گیری‌های صحیح‌تر و دقیق‌تری دست بزنند.

یکپارچگی فرآیندهای مدیریتی

جهان امروز، جهانی پررقابت است. از طرفی شما با انواع مختلفی از مشتریان مواجه خواهید شد. برای حضور و رقابت در چنین شرایطی، نمی‌توانید از روش‌های مدیریتی گذشته استفاده نمایید و به تأمین کالاها، توزیع و یا مدیریت آن‌ها اقدام کنید.

بنابراین به یک نرم‌ افزار لجستیکی نیاز خواهید داشت تا از این طریق، یکپارچگی فرآیندهای شما حفظ شود و بتوانید تمامی مراحل و عملیات‌های خود، از تولید مواد خام تا رسیدن محصولات به دست مشتریان، را اجرایی و پیاده‌سازی نمایید.

انجام چنین اقداماتی به‌ طور حتم به مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار دقیقی نیاز دارد. در واقع شما باید بتوانید بر تمامی فرایندهای زنجیره تأمین تا توزیع کالاها، نظارت داشته باشید. از طریق استفاده از یک نرم‌ افزار لجستیک به این اهداف دست پیدا خواهید کرد و به مدیریت یکپارچه و منسجم دست خواهید زد.

مدیریت مالی و کنترل هزینه‌ها

اگر شما بتوانید در حوزه فعالیت‌های مدیریتی خود در زنجیره تأمین از سیستم‌های نرم‌ افزاری لجستیکی استفاده کنید، قادر خواهید بود به مدیریت مالی و کنترل هزینه‌های مجموعه خود دست بزنید.

چراکه این سیستم‌های نرم‌ افزاری اطلاعات بسیار دقیق و مؤثری را در اختیار شما قرار خواهند داد که شامل ثبت گزارش‌ها، طبقه‌بندی آن‌ها و ارائه اطلاعات مالی به مدیران است.

این سیستم‌ها به شما کمک می کنند تا بتوانید در مراحل مختلف زنجیره تأمین، هزینه‌های خود را تحت کنترل قرار داده و به مدیریت آن‌ها دست بزنید. در این‌ صورت قادر خواهید بود با کمترین میزان هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کالاها و یا خدمات خود را به بهترین نحو به دست مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی برسانید.

ثبت دقیق اطلاعات و پردازش آن‌ها

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌ها با اطلاعات مالی بسیار زیادی مواجه هستند. تمامی این اطلاعات باید به‌ نحوی دقیق ثبت‌ شده و پردازش شوند. اگر از سیستم‌های نرم‌ افزاری لجستیکی برای دستیابی به این هدف استفاده کنید قادر به پردازش حجم بسیار وسیعی از اطلاعات مالی در تمامی مراحل زنجیره‌ تأمین خواهید بود.

این سیستم‌ها از امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار شده‌اند و لذا پاسخ‌گوی بسیار مناسبی برای نیازهای شرکت شما هستند. در حقیقت شما می‌توانید از طریق این سیستم‌ها یک دستیار و یا معاون حرفه‌ای برای خود دست‌ و پا کرده و از طریق آن‌ها به محاسبه فرآیند ثبت عملیات، موجودی کالاها و… دست بزنید.

استفاده از چنین سیستم‌هایی به شما کمک می‌کند تا بهره‌وری کسب‌ و کار خود را افزایش داده و به سود بالایی دست پیدا کنید.

امکان تعریف کالاها و انبارهای مختلف، امکان تعریف انواع واحدهای شمارش کالاها، ثبت انواع رسید و حواله‌های خرید و فروش، برگشت و… ثبت محل استقرار کالاهای موجود، امکان رهگیری کالاها و… از دیگر ویژگی‌های یک نرم‌ افزار لجستیک است.


دسته بندی ها:نرم افزار لجستیکویژگی های نرم افزار لجستیک

جدیدترین مقاله