logo
blog cover

چگونه می‌توان حرکت دارایی‌های ثابت را در مکان‌های مختلف توسط سامانه ردیابی پیگیری کرد؟

11 اسفند 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

هر صنعت دارای دارایی‌های زیاد و هر سازمانی تجهیزات فراوانی دارد. علاوه بر این مورد، برای انجام پروژه‌ها؛ هر سازمان، دارایی‌ها و تجهیزات خود را به مکان‌های مختلف ارسال می‌کند و هنگامی که تجهیزات در مکان‌های مختلفی قرار دارند، پیگیری حرکت دارایی‌ها کار پیچیده‌ای می‌شود.

با این حال، سازمان‌ها ممکن است غفلت کنند و از دارایی‌ها و مکان تجهیزات خود اطلاعی نداشته باشند؛ که این عمل، منجر به سرقت و جابجایی دارایی آن‌ها می‌شود.

ردیابی حرکت دارایی‌ها برای هر سازمانی ضروری است؛ زیرا استفاده از سامانه ردیابی، برای عوامل متعددی کمک کننده است.

 

چگونه می‌توان حرکت دارایی‌های ثابت را در مکان‌های مختلف توسط سامانه ردیابی پیگیری کرد؟

 

چرا ردیابی حرکت دارایی‌ها در یک ناوگان مهم است؟


هنگامی که دارایی‌ها از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند، عمل جابجایی دارایی‌ها نامیده می‌شود. استفاده از سامانه ردیابی برای همه ناوگان ها مهم است تا دارایی‌ها را از عواملی مانند سرقت و جابجایی ایمن نگه دارند.

 سامانه ردیابی؛ یک ناوگان را قادر می‌سازد تا دقیقاً بدانند دارایی‌هایشان در کجا قرار دارد و چه کسانی از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین ردیابی حرکت دارایی‌ها، به ناوگان ها این امکان را می‌دهد که بدانند چند بار از یک دارایی استفاده می‌شود و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که به تصمیم گیری آگاهانه آن‌ها، کمک می‌کند.

 

مزایای استفاده از سامانه ردیابی چیست؟

 

1. اجتناب از سرقت و جا به جایی دارایی‌ها

یکی از دلایل اصلی استفاده از سامانه ردیابی این است که سازمان‌ها از سرقت و جابه جایی‌های ناهماهنگ دارایی‌های خود، در امان بمانند. هنگامی که یک دارایی از دست می‌رود، سازمان‌ها نه تنها از ضرر نبود فیزیکی آن دارایی رنج می‍برند، بلکه باید با خرید دارایی دیگر، پول خود را مجدداً سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این موارد، سرقت یک دارایی منجر به موانعی برای عملیات تجاری آن‌ها می‌شود. استفاده از سامانه ردیابی، احتمال سرقت و جابجایی دارایی را به حداقل می‌رساند؛ زیرا که مکان دقیق هر دارایی را به صورت آنلاین ارائه می دهد.

 

2. فرآیند نگهداری دارایی‌ها

استفاده از سامانه ردیابی برای فرآیند نگهداری یک دارایی مفید است و سازمان‌ها را قادر می سازد تا به داده‌های مربوط به  دارایی‌ها و زمان بندی نگهداری از آن‌ها دسترسی داشته باشند. وقتی حرکت یک دارایی را پیگیری می‌کنید؛ می‌دانید که یک دارایی چقدر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید برای فرآیند نگهداری هر دارایی برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، ناوگان‌ها دارایی‌های زیادی دارند که نیاز به فرآیند نگهداری در فواصل زمانی معین دارند و حفظ و ردیابی آن‌ها؛ هر دو به یک اندازه مهم هستند و استفاده از سامانه ردیابی می‌تواند برای هر دو جنبه مفید باشد.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه ردیابی چیست و چه مزایایی دارد؟

 

3. مفید برای فرآیند حسابرسی دارایی‌ها

استفاده از سامانه ردیابی؛ به سازمان‌ها امکان می‌دهد که مکان دقیق دارایی‌های خود را بدانند. برای این منظور؛ می‌توانید از ویژگی‌های یک سامانه ردیابی استفاده کنید.

برای حسابرسی دارایی‌ها، زمان زیادی تلف می‌شود؛ زیرا سازمان‌ها، مکان دقیق دارایی‌های خود را نمی دانند‌؛ در نتیجه زمان حسابرسی افزایش می‌یابد؛ زیرا که یک سازمان باید همه دارایی‌ها را در یک مکان جمع آوری کند. با این حال، این مشکل را می توان به راحتی با کمک سامانه ردیابی حل کرد.

 

4. مدیریت استهلاک دارایی‌ها

استفاده از سامانه ردیابی؛ اطلاعات ارزشمندی در مورد انواع دارایی‌ها مانند دارایی‌های خریداری شده و میزان کارکرد هر دارایی را ارائه می‌دهد.

این اطلاعات دقیق، به پردازش و محاسبه میزان استهلاک دارایی‌ها کمک می‌کند.

 

5. حفظ انطباق عملیات‌ها

مدیریت انطباق عملیات‌ها؛ یکی از جنبه های مهم در هر سازمانی است.

یک سامانه ردیابی در طول حسابرسی، به حسابرس این امکان را می‌دهد که بداند سازمان از قوانین و مقررات مطابق با صنعت خود پیروی می کند یا نه؛ به همین دلیل است که حفظ دارایی‌های سازمان؛ بسیار مهم است، اگر دارایی ها حفظ نشوند، سلامت کارکنان می‌تواند در خطر باشد؛ زیرا این امکان وجود دارد که دارایی‌ها به طور ناگهانی خراب شوند.

علاوه بر این موارد، دارایی‌ها در صورت عدم نگهداری، می‌توانند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کنند. با استفاده از سامانه ردیابی، فرآیند تعمیر و نگهداری دارایی را می توان به راحتی انجام داد. هنگامی که دارایی ها حفظ می شوند، می توان میزان انطباق آن‌ها را نیز به راحتی مدیریت کرد.


این مطلب را هم بخوانید: بهترین روش‌های هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل

از کدام روش‌ها می توان در سامانه ردیابی استفاده کرد؟

 

یک سامانه ردیابی را می توان همراه با روش ردیابی GPS، استفاده کرد؛ که برای ردیابی حرکت یک دارایی؛ مفید است. این سیستم؛ برای ردیابی جابجایی دارایی‌ها ساخته شده است و با ارائه اطلاعات دقیق تر در رابطه با دارایی‌ها و همچنین ارائه اطلاعات ارزشمند دیگر، قابلیت‌های نرم افزار مدیریت ناوگان را تقویت می کنند.همچنین استفاده از سامانه ردیابی؛ برای از بین بردن دارایی های گم شده مفید است؛ زیرا هر دارایی را به طور دقیقی ردیابی می‌کند.

 سامانه ردیابی از چندین جهت؛ از فرآیند نگهداری تا اطلاع از مکان دارایی‌ها برای ناوگان‌ها مهم است و گزارش‌های دقیقی را ارائه می‌دهد که در تصمیم گیری‌های آگاهانه، مفید عمل می‌کند.

 

نتیجه آن که استفاده از سامانه ردیابی یک راه حل موثر به ویژه برای سازمان هایی است که دارایی های خود را به خارج از محل سازمان ارسال می‌کنند و به این وسیله می‌توانند حرکت دارایی‌های خود را در مکان‌های مختلف پیگیری کنند.

پس اگر می خواهید کارایی ناوگان خود را افزایش دهید، سرمایه گذاری در یک سامانه ردیابی عمل بسیار ارزشمندی برای شما است.این سامانه؛ انواع اطلاعات را در یک محل متمرکز می‌کند و از یک نمای واحد می‌توانید مکان دقیق هر دارایی را در مکان‌های مختلف بدانید.

بدون شک سامانه ردیابی؛ عملکرد دارایی‌ها را بهبود می‌بخشد و نقش مهمی در افزایش کارایی تمام تجهیزات ایفا می‌کند. علاوه بر این موارد، استفاده از آن برای سازمان‌ها نیز بسیار مثمر ثمر بوده و برای مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، عمل ضروری محسوب می‌شود.


 این مطلب را هم بخوانید: چرا انتخاب نرم افزار مدیریت ناوگان نیک آوازه؟

دسته بندی ها:سامانه ردیابی

جدیدترین مقاله