logo
blog cover

بهترین روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

23 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

امروزه به وضوح می‌توان پیشرفت‌های زیادی را در حوزه فناوری مشاهده کرد و ناوگان‌ها نیز در حال تطبیق با این فناوری‌ها و شیوه‌ها هستند. با این حال، برخی از ناوگان‌ها؛ آنقدر بر فرآیند فروش خود متمرکز هستند که دارایی‌های خود را فراموش می کنند. به عبارت دیگر، ردیابی دارایی اولویت آن‌ها نیست و در نتیجه، چندین دارایی از بین رفته و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها افزایش میابد. بنابراین؛ استفاده از سیستم ردیابی و مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، برای افزایش رشد کسب و کار شما امر ضروری محسوب می‌شود.

 به همین دلیل است که در این مقاله، بهترین روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل را پیشنهاد داده ایم تا بتوانید در کسب و کار خود اعمال کنید.

با کمک روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، می‌توانید تضمین کنید که یک ناوگان با عملیات خود مطابقت دارد، دارایی‌ها ایمن و در شرایط عالی می‌مانند و همچنین پاسخگو به تمام نیازهای یک ناوگان هستند.


بهترین روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

 

روش مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل خود را با دقت انتخاب کنید

انتخاب فناوری مناسب برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است. به طور مثال فن آوری‌های ردیابی دارایی‌های زیادی مانند: RFID (شناسایی فرکانس رادیویی)، بارکد، NFC و ردیابی دارایی GPS در دسترس هستند.همه آن‌ها؛ کارآمد و مؤثر هستند، اما هر فناوری روش منحصر به فردی دارد. بنابراین، درک نیاز ناوگان شما بسیار مهم است. زیرا فقط در این صورت است که شما می‌توانید فناوری مناسب را مطابق با اهداف سازمانتان انتخاب کنید.

 

نرم ‌افزار و سخت‌ افزار مناسب را انتخاب کنید

استفاده از تکنیک‌های قدیمی و دستی برای مدیریت یک ناوگان، فقط وقت شما را تلف می‌کند. برای صرفه جویی در زمان و هزینه، باید به دنبال فناوری به روز و همچنین نرم افزار و سخت افزار مناسب باشید. هم نرم افزار و هم سخت افزار می‌تواند تفاوت بزرگی در مدیریت کارآمد و دقیق انواع دارایی‌ها ایجاد کنند.

همچنین، باید مطمئن شوید که نرم افزار و سخت افزار به خوبی یکپارچه، سازگار و کارآمد هستند.

 

تجزیه و تحلیل عملکرد دارایی در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

دارایی‌های شما چگونه عمل می‌کنند؟ آیا زمان فرآیند تعمیر و نگهداری دارایی‌ها، بیشتر از حد نیاز است؟ شما باید ابتدا این نوع سوالات را از خودتان بپرسید.

سپس هزینه‌های مربوط به دارایی‌های خود را با عملکرد مورد نظرتان مقایسه کنید. اگر دارایی دیگر مولد نیست، می‌توانید آن را دور بیاندازید، بفروشید یا اهدا کنید. بنابراین، همیشه باید عملکرد دارایی خود را پیگیری کنید. با کمک روش مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل؛ به راحتی می‌توانید این عمل را انجام دهید.

 

این مطلب را هم بخوانید: 7 ویژگی که هنگام پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی باید به آن توجه کرد


استهلاک دارایی ناوگان خود را ردیابی کنید

بدون ردیابی استهلاک دارایی ناوگان، مالیات بیشتری می پردازید. بنابراین، شما باید محاسبه استهلاک دارایی ناوگان خود را به درستی انجام دهید.

به طور مشابه، می‌توانید داده‌های مربوط به یک دارایی خاص را برای اطلاعاتی مانند سرعت استهلاک دارایی و زمانی که نیاز به دور انداختن یا از کار انداختن دارایی دارید، بازیابی کنید.

 

فرآیند فعال تعمیر و نگهداری انواع دارایی‌ها

 در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل؛ باید فعالیت تعمیر و نگهداری را به طور منظم انجام دهید. زیرا اگر منتظر خراب شدن دستگاه باشید، ضرر خواهید دید. علاوه بر این مورد، کار شما آسیب می بیند و میزان بهره وری کاهش می یابد.

 بنابراین، بهتر است با کمک روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل؛ از وقوع فاجعه جلوگیری کنید. با بهره گیری از این روش‌ها، برای فرآیند نگهداری دارایی‌های خود، اعلان‌ها و هشدارهایی برای شما ارسال خواهد شد.

 

دارایی‌های گمشده را از لیست داده‌های خود حذف کنید

 دارایی‌های گم شده؛ دارایی‌هایی هستند که در داده ها ثبت شده است، اما از نظر فیزیکی در دسترس نیستند و به دلیل عملکرد ناکارآمد در مدیریت ناوگان؛ مشکل ساز می‌شوند. زیرا ممکن است برای یک سفارش کاری یک دارایی را اختصاص دهید، اما متوجه شوید که آن دارایی خاص گم شده است و به این ترتیب زمان انجام کار به تعویق خواهد افتاد.


این مطلب را هم بخوانید: چگونه یک نرم افزار ردیابی؛ می‌تواند کارایی سازمان شما را افزایش دهد؟

 

انطباق با مقررات

وقتی مدیریت یک ناوگان به درستی و کارآمد انجام شود، می‌توانید گزارش‌‌های دقیقی را ارائه کنید. گزارش‌ها توسط مدیریت ارشد از جمله مدیر عامل استفاده می‌شود و همچنین نقش حیاتی در تصمیم گیری‎‌ های استراتژیک ایفا می‌کند.

یک استراتژی قوی می‌تواند ناوگان شما را از رقبایتان متمایز کند. با کمک روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، می توانید در عرض چند دقیقه گزارش یک دارایی را دریافت کنید.

 

در تمام عملیات‌های یک ناوگان، استفاده از روش مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل؛ کمک فوق العاده ای به یک سازمان ارائه و به شما در تصمیم گیری‌های استراتژیک کمک می‌کند. علاوه بر این موارد، می‌توانید راه حل‌های کاربردی را برای چندین موضوع دریافت کنید.

تمام این موارد تنها چند ویژگی استفاده از روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل بودند که می توانید برای بهبود  کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید.


سوالات متداول در رابطه با مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

 

مزایای استفاده از روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل چیست؟

روش‌های مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل؛ چندین مزیت را برای سازمان شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال، در برنامه ریزی فرآیند تعمیر و نگهداری، به حداقل رساندن هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر دارایی مفید است. استفاده از این روش‌ها، می‌تواند فرآیند تعمیر و نگهداری را به طور فعال انجام دهد و عملکرد دارایی را به خوبی افزایش دهد. وقتی روی این جنبه کار می کنید، بازگشت سرمایه شما نیز بهینه می شود. علاوه بر این موارد، می توانید مکان تجهیزات خود را در زمان واقعی بررسی کنید.

 

مزایای سیستم ردیابی در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل چیست؟

مزایای سیستم ردیابی در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل این است که شما همیشه از تعداد موجودی‌ها آگاه هستید، تیم‌ شما باید اطمینان حاصل کند که موجودی در دسترس است تا اتلاف منابع رخ ندهد. این سیستم برای ردیابی موجودی نیز به شما هشدار می‌دهد در نتیجه یک مدیر ناوگان به طور آنلاین از مکان دارایی‌های خود باخبر می‌شود.


 این مطلب را هم بخوانید: چرا انتخاب نرم افزار مدیریت ناوگان نیک آوازه؟

دسته بندی ها:مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

جدیدترین مقاله