logo
blog cover

هر آنچه که باید در مورد نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات بدانید

19 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

اکثر سازمان‌های بزرگ می‌دانند که چقدر پروسه تعمیر و نگهداری تجهیزات، ارزشمند است و به این منظور از نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات استفاده می‌کنند؛ اما هنوز سازمان‌های زیادی وجود دارند که از این روش استفاده نمی‌کنند.  

 

نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات چیست؟

 

نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات؛ برای نظارت و ردیابی سلامت و نگهداری تجهیزات در بهترین شرایط استفاده می‌شود. استفاده از این نرم افزار زمانی مفید است که سازمان شما دارایی‌های فراوانی داشته باشد.

این نرم افزار به پیگیری هر دارایی برای اهداف لازم برای تعمیر و نگهداری کمک می‌کند و همچنین در بهبود عملکرد دارایی با استفاده از تنظیمات کالیبراسیون مفید عمل می‌کند.

 

هر آنچه که باید در مورد نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات بدانید


روندهای اصلی فرآیند تعمیر و نگهداری تجهیزات چیست؟

 

1. کاهش زمان توقف

کاهش زمان توقف و به حداقل رساندن زمان خرابی تجهیزات کار ساده ای نیست. هنگامی که زمان توقف افزایش می‌یابد، منجر به اتلاف منابع و مانع بهره وری می‌شود، به ویژه صنایعی که دارای تجهیزاتی در حوزه‌های ساخت و ساز، تولیدی، نفت و گاز و غیره هستند.

به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، مهم است که بدانیم چرا یک خرابی ناگهانی در تجهیزات رخ می‌دهد.

 

2. تأکید بر نگهداری پیشگیرانه

نگهداری پیشگیرانه می‌تواند به روش‌های مختلف به یک سازمان؛ از کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری گرفته تا افزایش عمر دارایی، به حداقل رساندن شانس در شکست دارایی تا افزایش کار تولید کمک کند.

 

فرآیند تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای مدت طولانیست که وجود دارد، اما بسیاری از سازمان‌ها بر روی آن سرمایه گذاری نمی‌کنند و فکر کرده‌اند که این کار باعث هدر رفتن منابع خواهد شد. اما برعکس، انجام این کار می‌تواند برای تجارت بسیار مفید باشد. در حالت کلی؛ فرآیند تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، می‌تواند به شما در سازماندهی کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری کمک کند.

 

3. فرآیند تعمیر و نگهداری از راه دور

فرآیند تعمیر و نگهداری از راه دور به این معنی است که نرم افزاری باشد که برنامه ریزی، نظارت و کنترل فرآیند تعمیر و نگهداری را از یک مکان راه دور، انجام دهد.

این کار را می توان با کمک فناوری محاسبات ابری انجام داد و یکی از روندهای مهم در نگهداری تجهیزات است که به بسیاری از سازمان‌ها کمک کرده است.

شکی نیست که استفاده این نرم افزار؛ برای سازمانی که از راه دور و مشارکتی کار می‌کند، بسیار پربار و مفید خواهد بود.


این مطلب را هم بخوانید: بهترین شیوه‌های مدیریت تجهیزات چیست؟

 

4. افزایش عمر دارایی

وقتی تجهیزات پرهزینه است، دوست دارید که این تجهیزات طولانی‌تر کار کند و خراب نشود. در غیر این صورت، نه تنها پروسه تعمیر گران قیمت خواهد بود، بلکه ممکن است بر بهره وری کلی سازمان تأثیر بگذارد و همچنین ممکن است روند رو به رشد را کاهش دهد.

با ارائه به موقع خدمات تعمیر و نگهداری، می توانید عمر یک دارایی را افزایش دهید. بدیهی است که افزایش عمر دارایی به معنای تولید بیشتر است که به سازمان‌ها در به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) کمک می‌کند.

 

5. برنامه ریزی بلند مدت برای فرآیند تعمیر و نگهداری

یکی از روندهای عالی مورد استفاده، بینش لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات است و زمانی که آن را برای بلندمدت برنامه ریزی می‌کنید؛ می‌تواند بسیار مفید باشد.

به عنوان مثال، با داده‌های جمع‌آوری‌شده قبلی، می‌توانید از آن برای اطلاع از میزان استفاده از دارایی و تعداد دفعات استفاده از آن، مدت زمان کار، زمانی که دارایی با خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می‌شود؛ پس از چند روز یا چند ماه استفاده کنید.توجه داشته باشید که استفاده مجدد از یک دارایی؛ نیاز به خدمات نگهداری دارد.

با کمک این داده‌ها؛ می‌توانید اهداف را برای آینده را برنامه ریزی کنید.


این مطلب را هم بخوانید: 7 مزیت برتر استفاده از نرم افزار موجودی

 

به غیر از این موارد ذکر شده؛ نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات، تجزیه و تحلیل های خوبی را ارائه می‌دهد که واکنش مدیران را برای زمانی که یک دارایی طبق نیاز کار نمی‌کند را ساده تر می‌کند.

 

6. ردیابی موجودی

پس از پروسه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده؛ اگر که تجهیزات مورد نیاز در انبار موجود نباشد؛ منجر به اتلاف وقت و منابع می‌شود.

به همین دلیل است که موجودی تجهیزات برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری موثر ضروری است. بدیهی است که وقتی موجودی انبار بسیار مهم است، باید آن‌ها ردیابی شوند تا جلوی مشکلات پیش رو گرفته شود.

از نرم افزار نگهداری تجهیزات، می‌توان برای پیگیری موجودی به منظور جلوگیری از مشکلات استفاده کرد.

 

یکی از مهمترین الزامات مدیریت دارایی از راه دور؛ تعمیر و نگهداری تجهیزات است.

امروزه پروسه تعمیر و نگهداری تجهیزات پیچیده نیست؛ زیرا نرم افزار مدیریت دارایی مبتنی بر ابر داده‌ها، فرآیند را ساده کرده است. علاوه بر این موارد، چندین فناوری دیگری نیز وجود دارد که برای افزایش بهره وری استفاده می‌شود.

 

سوالات متداول در رابطه با نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات


1. صنایع اصلی که از نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات استفاده می کنند؛ کدامند؟

هر سازمانی که دارایی‌های زیادی داشته باشد، می‌تواند از این نرم افزار استفاده کند. با این حال، صنایعی مانند تولیدی، خرده فروشی، ساخت و ساز، انرژی و تاسیسات، حمل و نقل و تدارکات، نفت و گاز و غیره از جمله صنایع پرکاربرد هستند.

 

2. هنگام کار با نرم افزار تعمیر و نگهداری از راه دور، چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

الف. نظارت بر سلامت دارایی

ب.بررسی معیارهای عملکرد دارایی

ج. بررسی بخش‌های خاصی که به درستی کار نمی‌کند

ت. تجزیه و تحلیل الگوها برای تشخیص خرابی و اتخاذ اطلاعات در زمان آنلاین برای جلوگیری از خرابی تجهیزات

د.استفاده از تکنیک ردیابی دارایی


تمام این موارد ذکر شده؛ نکات اصلی هستند که باید هنگام فرآیند تعمیر و نگهداری از راه دور، مورد توجه قرار گیرند.

 

این مطلب را هم بخوانید: نکات اصلی برای مدیریت تجهیزات سنگین

دسته بندی ها:نرم افزار تعمیر و نگداری تجهیزات

جدیدترین مقاله