logo
blog cover

نکات اصلی برای مدیریت تجهیزات سنگین

16 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

صنعت‌های مختلف مملو از تجهیزات زیادی هستند و برای اجرای هرچه بهتر عملیات روزانه؛ توجه به آن‌ها امر ضروری محسوب می‌شود. بدون اجرای این عملیات، کار سخت و زمان بر خواهد بود. بنابراین، حفظ و نگهداری تجهیزات در حالت مناسب؛ بسیار مهم است. اما چگونه می‌توان این عمل‌ها را انجام داد؛ زیرا دارایی‌ها در مکان‌های مشخصی نگهداری می‌شوند و یا چگونه تعمیر و نگهداری به موقع تجهیزات انجام می‌شود؟

اینجاست که نرم افزار مدیریت تجهیزات سنگین وارد عمل می شود.

 

مدیریت تجهیزات و دارایی چیست؟

 

مدیریت تجهیزات؛ یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت کارآمد دارایی‌ها است. در این فرآیند، مدیریت کامل چرخه عمر تجهیزات از خرید تا فروش دارایی انجام می‌شود.

در این چرخه، یک دارایی استفاده و نگهداری می‌شود، برخی از قطعات حذف شده و قطعات جدید نصب می‌شوند تا عمر و بهره وری تجهیزات افزایش یابد.

 

نکات اصلی برای مدیریت تجهیزات سنگین


در زیر چند نکته اصلی که در مدیریت کارآمد تجهیزات سنگین مفید هستند را مورد بحث قرار داده ایم:


1. ردیابی تجهیزات مهم است

یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت تجهیزات این است که سازمان‌ها نمیدانند دارایی‌ها در کجا قرار دارند. زیرا زمانی که کار در جریان است و تیم؛ تجهیزات مورد نیاز را پیدا نمی‌کند، مشکلات بزرگی ایجاد می‌شود.در نتیجه، نه تنها کار آسیب می‌بیند و تاخیر می‌افتد، بلکه احتمال از دست دادن دارایی افزایش می‌یابد و این بدان معناست که سازمان‌ها مجبور به خرید مجدد دارایی‌ها هستند.


این مطلب را هم بخوانید: موارد استفاده از محصولات ردیابی و مدیریت اشخاص

 

2. اطمینان حاصل کنید که دارایی‌ها به موقع تعمیر و نگهداری می‌شوند.

تجهیزات صنعتی؛ عملیات‌های سنگین زیادی انجام می‌دهند و همچنین برای ساعات طولانی به طور مداوم کار می‌کنند. به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری به موقع  این تجهیزات بسیار مهم است.

در غیر این صورت، خرابی ناگهانی تجهیزات ممکن است رخ دهد.

جلوگیری از خرابی ناگهانی تجهیزات بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند منجر به تاخیر در کار و عملیات شود و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را افزایش یابد.

 

تجهیزات سنگین سیستم پیچیده‌ای دارند زیرا دارای اتصالات متعدد هستند. از این رو بازرسی منظم از آن‌ها برای حفظ شرایط خوب، بسیار مهم است.

این وظیفه مدیر تعمیر و نگهداری است که اطمینان حاصل کند که تجهیزات به موقع تعمیر می‌شوند. به طوری که بتوان عملکرد تجهیزات را بهینه کرد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش داد.


3. داده‌های مربوط به تجهیزات را جمع آوری کنید.

داده‌های مربوط به تجهیزات؛ برای همه کسب‌وکارها بسیار مهم است، زیرا بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند که می‌تواند در بهبود عملکرد کلی دارایی‌ها مفید باشد. این داده‌ها، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا رویکردی استراتژیک برای حل مسائل بلند مدت داشته باشند.

اطلاعات و داده‌ها؛ کلید رشد کسب و کارها است. با کمک داده‌ها، سازمان‌ها می‌توانند بر اساس اعداد واقعی و اطلاعات دقیق تصمیم گیری کنند. یک سازمان با نگاه بر تاریخچه دارایی‌ها، می ‌تواند محاسبه کند که در یک دوره خاص، چند بار تعمیر و نگهداری یک تجهیزات خاص انجام گرفته است.

از طریق این فرآیند، مدیران می‌توانند عملکرد کلی دارایی‌ها را محاسبه کنند و این اطلاعات در ایجاد یک خط مبنا مفید خواهد بود. به همین دلیل است که داده‌های مربوط به تجهیزات باید ذخیره شوند و برای بهبود بهره وری مورد استفاده قرار گیرند.

 

4. بر روی یک نرم افزار مدیریت تجهیزات سرمایه گذاری کنید

یک سازمان می‌تواند چندین مشکل را با نرم افزار مدیریت تجهیزات حل کند، زیرا این نرم افزار؛ فرآیند تعمیر و نگهداری را خودکار می‌کند و هر قطعه از تجهیزات را پیگیری می‌کند. علاوه بر این مورد، داده‌ها و تجزیه و تحلیل هایی را ارائه می‌دهد که برای یک سازمان مفید است.

 

این نوع نرم افزار؛ اعلان‌ها و هشدارهایی را از قبل، برای کارهای تعمیر و نگهداری ارائه می‌دهد و شما همیشه از مکان دارایی‌ها در زمان آنلاین آگاه هستید.

همچنین، این نوع نرم افزار با فناوری ابری داده ارائه می‌شود، به این معنی که می‌توانید از هر جایی به آن دسترسی خواهید داشت.

شکی نیست که این نوع نرم افزار؛ باعث افزایش بهره وری کارکنان و افزایش کارایی تجهیزات می‌شود. به طور کلی، استفاده از نرم افزار مدیریت تجهیزات، در بهینه سازی بازگشت سرمایه (ROI) مفید هستند و به تقویت میزان سود سازمانی کمک می کند.


ما می دانیم که مدیریت تمام این تجهیزات به صورت دستی می‌تواند کار دشواری باشد، به همین دلیل است که سرمایه گذاری در نرم افزارهای خودکار مدیریت تجهیزات؛ برای رشد یک سازمان امر ضروری است.

 نرم افزار مدیریت تجهیزات، بخش مهمی از نرم افزار مدیریت تعمیر و نگهداری است که در تضمین انطباق و ایمنی عملیات‌ها، مفید است و همان طور که می‌دانید حفظ انطباق برای یک سازمان بسیار مهم است زیرا؛ اگر آن‌ها مطابقت قانونی را رعایت یا از دستورات دولت پیروی نکنند؛ در این صورت ممکن است جریمه زیادی بپردازند.

تمامی نکات فوق با کمک نرم افزار مدیریت تجهیزات به راحتی قابل اجرا هستند. علاوه بر این موارد، ویژگی ردیابی نرم افزار تجهیزات می‌تواند برای جلوگیری از سرقت و جابجایی دارایی‌ها مفید باشد.

همچنین، کارکنان را در قبال دارایی‌هایی که استفاده می کنند؛ مسئول‌تر می‌کند.

 

چرا تعمیر و نگهداری تجهیزات سنگین، امر حیاتی است؟

 

یک صنعت، به دارایی‌های عظیم زیادی مجهز است که ماهیت پیچیده ای دارند و هر قطعه از تجهیزات دارای چندین اتصال است که نیاز به بازرسی و بررسی منظم دارد. در غیر این صورت، خرابی ناگهانی تجهیزات ممکن است رخ دهد که می تواند ایمنی کارکنان را نیز به خطر بیندازد. به همین دلیل است که هر قطعه از تجهیزات باید بازرسی و نگهداری شوند. وقتی زمان خرابی هر دارایی به حداقل می‌رسد و زمان کار بهینه می‌شود، واضح است که رشد در کسب و کار رخ خواهد داد.


نرم افزار مدیریت تجهیزات؛ به کنترل هزینه تجهیزات کمک می‌کند، دارایی‌ها را رصد و نتایج سود تخمینی را نیز پیش بینی می‌کند.علاوه بر این موارد، این نرم افزار؛ چندین مزیت دیگر مانند مدیریت پروژه‌ها، منابع و مشتریان را نیز ارائه می‌دهد.


این مطلب را هم بخوانید: اهمیت ردیابی ماشین آلات و محموله‌های معدنی

دسته بندی ها:مدیریت تجهیزات سنگیننرم افزار مدیریت

جدیدترین مقاله