logo
blog cover

بایدها و نبایدهای قانونی استفاده از ردیاب GPS

11 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

در حالی که نصب ردیاب GPS در وسیله نقلیه شخصی خود یا هر وسیله نقلیه ای  که برای ناوگان شماست کار کاملاً قانونی است؛ اما نصب یک دستگاه GPS بر روی اموال دیگران برای اهداف ردیابی، ضبط یا نظارت؛ کار بسیار غیرقانونی است. پیامدهای این جرم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و آگاهی داشتن از قوانین کشوری، بهترین گزینه برای آگاه ماندن از قوانین فعلی در رابطه با استفاده از ردیاب GPS است.

 

بایدها و نبایدهای قانونی استفاده از ردیاب GPS


وقتی صحبت از مدیریت یک ناوگان می‌شود، مهم است که طبق دستورالعمل‌های قانونی عمل کنید؛ زیرا یک گام اشتباه می‌تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد.

 

برخی از نکاتی که باید برای استفاده قانونی از ردیاب GPS به آن‌ها توجه کنید:

 

  • اگر دارایی یا وسیله نقلیه متعلق به شما یا شرکت شما باشد، می‌توان از دستگاه‌های ردیابی GPS به‌طور قانونی استفاده کرد. 
  • کارمندان شما باید بدانند که موقعیت مکانی آن‌ها در حین تحویل محموله‌ها، کنترل می‌شود.
  • در مورد اقداماتی که برای ردیابی، زمان و نحوه استفاده از داده های ردیابی GPS  انجام می‌دهید، با کارکنان خود شفاف باشید. اگر کارمندان شما به نحوه استفاده شما از داده‌های ردیاب‌های GPS اعتماد نداشته باشند یا درک نکنند، می‌تواند منجر به کاهش روحیه کارکنان یا بدتر از آن، ایجاد یک مشکل قانونی برای شرکت شما باشد.


بنابراین، با احتیاط کار کنید و از قرار دادن دستگاه ردیاب GPS در اختیار شخص دیگر یا قرار دادن و انجام این کار بدون اطلاع شخص خودداری کنید، زیرا این عمل بسیارغیرقانونی است، به خصوص اگر آن دستگاه بتواند ویدیوی آنلاین از آن شخص را پخش کند.


این مطلب را هم بخوانید: اهمیت جی پی اس (GPS) در وسایل نقلیه

 

‌مدیریت ناوگان و استفاده از ردیاب GPS

 

ردیاب GPS نظارت بر موقعیت مکانی از طریق استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) برای ردیابی موقعیت یک فرد یا شی از راه دور است. این فناوری می تواند طول و عرض جغرافیایی، سرعت زمین و جهت مسیر هدف را مشخص کند.

مدیران ناوگان می‌توانند صرفاً با استفاده از منابع موجود و سیستم‌های مدیریت ناوگان، در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. با داشتن یک سیستم هوشمند مدیریت ناوگان مناسب، به جزئیات عملیات ناوگان خود مانند داده‌های ناوگان، گزارش‌ها و اطلاعات مختلف دسترسی خواهید داشت؛ که همگی در قالبی ساده، کاربرپسند و به راحتی قابل درک هستند.

مدیران ناوگان باید در جستجوی راه‌های کارآمد برای بهبود وظایف روزانه ناوگان خود، به دنبال سیستم‌های ردیاب GPS باشند. استفاده از سیستم تله‌ ماتیک و مدیریت ناوگان در کنار هم، می‌تواند کارهای روزمره مانند: ثبت خودرو، صورت‌حساب و محاسبه هزینه‌های جانبی را مؤثرتر انجام دهد.

 

استفاده از سیستم تله ماتیک در مدیریت ناوگان حمل و نقل

 

سیستم تله ماتیک، امکاناتی بیش از ردیابی وسایل نقلیه به کاربران خود ارائه و به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد تا از وضعیت ناوگان خود در جاده‌ها مطلع باشند و در عین حال داده‌های حیاتی را در مورد روادیدی که در حین وقوع حادثه اتفاق افتاده، ارائه دهند.

سیستم تلماتیک با ادغام سیستم ردیاب GPS، کنترل وسایل نقلیه، ارتباطات راه دور و برنامه ریزی و در کل مدیریت ناوگان را به سطح جدیدی می رساند.

 

فناوری تله‌ماتیک می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا کارها را با سرعت بیشتر، ساعت‌ و هزینه‌های سوخت کمتر انجام دهد. اطلاعات مربوط به عملکرد موتور، راندمان سوخت، و مسائل مکانیکی جمع‌آوری، ذخیره و ارسال می‌شود و به مدیر ناوگان اطلاعات کافی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، تعمیر و نگهداری خودرو و در نهایت صرفه‌جویی میزان هزینه برای یک شرکت را به ارمغان بیاورد.


این مطلب را هم بخوانید: مزایای استفاده از سیستم تله ماتیک و ردیاب جی پی اس

 

ردیاب GPS و استفاده از آن در یک ناوگان حمل و نقل

 

هر شرکتی که بیش از پنج وسیله نقلیه که وظیفه تحویل محموله‌ها، ارائه خدمات یا تقریباً برای هر هدف حمل و نقل را دارد؛ داشته باشند را می‌توان به عنوان یک شرکت ناوگان حمل و نقل طبقه ‌بندی کرد.

بنابراین، اگر بهینه سازی ناوگان، ارزشی است که این شرکت‌ها به دنبال آن هستند، هر یک از آن‌ها می‌توانند از راه حل‌های مختلفی از جمله استفاده از ردیاب GPS برای مدیریت ناوگان خود استفاده و اعمال کنند.

 

خدمات دیگر استفاده از ردیاب GPS در صنایع مختلف

 

استفاده از ردیاب GPS در عملیات‌های نظامی

ردیاب GPS در ابتدا توسط ارتش مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر برای ردیابی حرکت نیروها، هواپیماها و ناوبری دریایی نیز استفاده می شود.


استفاده از ردیاب GPS  برای اجاره دوچرخه

احتمالاً ناوگان‌های کرایه دوچرخه را در پیاده روها دیده اید؛ اما شکی نیست که سرقت این دوچرخه‌ها برای مدیران این ناوگان، بالاترین حد از نگرانی است.

ردیاب GPS تضمین می‌کند که هر کسی که دوچرخه اجاره می کند آن را در زمان تعیین شده به مکان مناسب خود برمی گرداند. اگر دوچرخه برگردانده نشود، دستگاه ردیاب GPS می‌تواند به راحتی آن را در هر نقطه از شهر ردیابی کند.

 

استفاده از ردیاب GPS در صنعت نفت و گاز

از آنجایی که صنعت نفت و گاز؛ صنعت پرمخاطره ای است، مهم است که در پایان هر شیفت، همه ماشین آلات موجود در نظر گرفته شوند. همچنین هنگامی که این مواد در حال حمل و نقل هستند، باید برای محافظت از راننده و سایر رانندگان در جاده، ایمن باشند.

یک حرکت اشتباه می‌تواند میلیون ها تومان هزینه برای یک شرکت داشته باشد و ممکن است ایمنی راننده را به خطر بیندازد. استفاده از ردیاب GPS امکان نظارت بر مکان وسیله نقلیه را فراهم می‌کند و ایمنی رانندگان، وسیله نقلیه و مواد موجود در باربری را تضمین می‌کند.

 

ارائه خدمات تحویل کالا با استفاده از ردیاب GPS

برخی از شرکت‌های ردیاب GPS، ارزش افزوده ای را در نرم‌افزار مدیریت ناوگان خود برای مشاغلی که کالاها فاسد شدنی را حمل می‌کنند؛ ارائه می‌دهند.

این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ویژگی دماسنج که به عنوان یک ویژگی استاندارد برای بسته‌های ناوگان آن‌هاست، بهره‌مند شوند.این ویژگی به آن ها امکان تنظیم و در صورت نیاز تغییر دما را ارائه می‌دهد.

 

این مطلب را هم بخوانید: پیشرفته‌ترین و جدیدترین ردیاب خودرو

دسته بندی ها:ردیاب GPSناوگان

جدیدترین مقاله