logo
blog cover

مزایای استفاده از سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS

9 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

دو سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، با هم همکاری می‌کنند تا یک بینش عملی در مورد عملیات یک ناوگان را به شما ارائه دهند. این دو سیستم، رقیب یکدیگر نیستند؛ بلکه بخشی از یک سیستم مکمل هستند. در مرکز یک سیستم تله‌ماتیک، یک دستگاه ردیابی است که داده‌هایی درباره مکان و وضعیت خودرو را جمع‌آوری می‌کند.

 

در واقع یک سیستم تلماتیک، داده های GPS را دریافت و آن را به یک سرور مرکزی ارسال می‌کند، سپس داده‌های پردازش شده، به دیتاهایی تبدیل می‌شوند که از طریق یک نرم افزار مدیریت ناوگان قابل دسترسی هستند.

 

مزایای استفاده از سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS

 

سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، به دلایل زیادی یک ابزار کاربردی برای مدیران ناوگان است. دستگاه‌های GPS، به شما امکان مشاهده مکان‌های خودروی ناوگان را می‌دهند، اما باید بدونید که این همه مزایایی نیست که این سیستم به شما ارائه میدهد.  

در اینجا برخی دیگر از مزایای کلیدی سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS آورده شده است.

 

  • بهینه سازی مسیرها

یک سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، به شما امکان می‌دهد  تا مسیریابی ناوگان خود را بهینه کنید. شما به راحتی می‌توانید اطلاعات رانندگان شرکت خود را پیدا و تعیین کنید که کدام یک برای هر پزیشن شغلی موجود مناسب‌تر هستند. این کار، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود و در عین حال مشتریان خود را راضی نگه می‌دارید.


 

  • کاهش هزینه‌های عملیاتی

سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، می‌توانند به شما کمک کنند تا بر اساس داده‌های موجود، تصمیمات مهمی برای صرفه جویی در میزان هزینه‌ها را اتخاذ کنید. یک سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، با ایجاد بینش و دید بیشتر در مورد عملیات ناوگان یک ناوگان، داده‌های بیشتری را در مورد وسایل نقلیه ناوگان فراهم می‌کند، بنابراین تصمیمات شما می‌تواند استراتژیک‌تر و تأثیرگذارتر باشد.


 

  • مصرف سوخت و هزینه‌ها را کاهش دهید

قبل از پیشرفت فناوری GPS، مدیران ناوگان هیچ راهی نداشتند که بدانند کارمندانشان هر روز چه کار می‌کنند، در هر زمان معین کجا هستند و به کجا می‌روند. آن‌ها راهی نداشتند که بدانند شخصی مناسب  برای اعزام هر ماموریت، چه کسی است، چه زمانی کارها تکمیل شده، یا اینکه کدوم کارمندان روزانه در حال انجام کار هستند.

 

با سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، می توانید در میزان مصرف سوخت و زمان صرفه جویی کنید و میزان تولید آلاینده‌ها را کاهش دهید. به عنوان مثال، می‌توانید از فناوری تله ماتیک و ردیاب ،GPS برای نظارت بر سرعت یا توقف بیش از حد رانندگان که باعث اتلاف مصرف سوخت می‌شود، استفاده کنید.

همچنین به وسیله این سیستم می توانید رانندگان خود را برای رانندگی بهتر و صرفه جویی در مصرف سوخت، راهنمایی و تشویق کنید.

 

این مطلب را هم بخوانید: اهمیت جی پی اس(GPS) در وسایل نقلیه

 

  • کاهش زمان اضافه کاری

با مدیریت هر چه بهتر و ثبت زمان الکترونیکی، می‌توانید میزان زمان اضافه کاری را در ناوگان خود کاهش دهید. می‌توانید منابع را بر اساس به‌روزرسانی‌های هم‌ زمان، بهتر به هر فردی تخصیص دهید، به طوری که وسایل نقلیه شما، سفرهای طولانی‌تری را طی نکنند و رانندگانتان بیشتر از آنچه نیاز است در جاده وقت نگذرانند. این کارها به شما کمک می‌کند تا ساعات کاری و میزان دستمزد کارمندان خود را تحت کنترل داشته باشید.

همچنین استفاده از این سیستم، برای مواقعی که رانندگان برای کارهایی که انجام نداده اند یا برای زمانی که برای فعالیت‌های غیر کاری صرف کرده اند؛ درخواست دستمزد دارند، مفید خواهد بود.  

گاهی اوقات رانندگان ساعات بیشتری از میزان کار خود، یا ساعت‌هایی را به  اشتباه به عنوان اضافه کاری ثبت می‌کنند. این کار آن‌ها، نه تنها برای شما هزینه دارد، بلکه می‌تواند سیستم حسابداری شما را بهم بریزد. با استفاده از سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، میزان حقوق، دستمزد و صورت حساب‌ها، دقیق‌تر محاسبه می‌شود.

 


  • بهبود نحوه استفاده از دارایی‌های یک ناوگان

یک سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، می‌تواند به شما بینشی از زمان‌های ورود و خروج کارمندان، مدت زمان توقف، زمان سفر از یک موقعیت شغلی به شغل دیگر و زمانی که رانندگان شما غیرفعال هستند، ارائه بدهد. این به‌روزرسانی‌ها، می‌توانند به شما بگویند که آیا کارها در زمان تعیین‌شده تکمیل می‌شوند، آیا تأخیر وجود دارد یا خیر و چرا؛ سپس می‌توانید بر اساس این دیتاها، استراتژی‌هایی برای بهبود سیستم کلی ناوگان خود اتخاذ کنید. 

 


  • اعتبار سنجی کارهای تکمیل شده

در مواقعی، مشتریان شما ممکن است سوال کنند که برای چه ریز خدماتی به آن‌ها صورتحساب داده‌اید. سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، سوابقی از محل حضور رانندگان شما ارائه  و به مشتریان شما نشان می‌دهد که چه میزان ساعاتی برای تحویل کار آن‌ها، صرف شده است.

نشان دادن مدارک الکترونیکی به مشتریان، می‌تواند اعتماد و وفاداری را ایجاد کند و خدمات رسانی به مشتریان شما را بهبود بخشد.


 

  • پیگیری دارایی‌های یک ناوگان

سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، برای همه دارایی‌های شما و نه فقط وسایل نقلیه؛ می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر تجهیزات گران قیمت سیار مانند ژنراتور و تریلر دارید، می توانید حرکات آن‌ها را نیز زیر نظر داشته باشید.

 

این مطلب را هم بخوانید: کاربرد GPS در برنامه ریزی شهری


  • دیتاهای جمع آوری شده ناوگان خود را متمرکز کنید

برای یک تجارت، امر بسیار رایجی است که اطلاعات در سیستم‌های مختلف ذخیره شده باشد، اما می‌تواند در عین حال دریافت کامل اطلاعات را برای شما دشوار کند. برای اینکه یک ناوگان، در کارآمدترین سطح خود کار کنند، باید این اطلاعات را متمرکز کنید.

 

بهترین سیستم تله ماتیک و ردیاب GPS، به راحتی از طریق API با سیستم های دیگر شما ادغام می‌شود و به عنوان یک مرکز برای متمرکز کردن تمام داده های ناوگان عمل می کند و به شما کمک می‌کند تا دیتاهایی را در زمینه‌های زیر و در یک مکان گردآوری کنید:

 

  • ردیابی مکان خودروها
  • شناسایی رفتارهای خطرناک رانندگی
  • نظارت بر مدیریت میزان مصرف و هزینه سوخت
  • دسترسی به تاریخچه سفرهای هر راننده

 

به‌جای ثبت و گزارش دستی رانندگان، به‌طور خودکار و فوری دیتاها از سخت‌افزار خودرو به نرم‌افزار مدیریت ناوگان ارسال می‌شود و در نتیجه مدیران ناوگان به داده‌هایی که برای فعالیت‌های خود نیاز دارند، دسترسی خواهند داشت و همه این اطلاعات‌ها در یک مکان گردآوری شده است.

 

با استفاده از یک سیستم تله ماتیک و ردیاب GPSمناسب، کسب‌وکارها؛ ابزارها و داده‌هایی را دارند که می‌توانند برای بهره‌ برداری هوشمندتر و پربازده‌‌تر ناوگان خود از آن‌ها، استفاده کنند.

دسته بندی ها:سیستم تله ماتیکردیاب GPS

جدیدترین مقاله