logo
blog cover

نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل

1 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

اگر شرکت شما برای انجام تجارت خود به چندین وسیله نقلیه تجاری وابسته باشد، شما در واقع دارای یک ناوگان حمل و نقل هستید. اطمینان از حداکثر بهره وری و کارایی ناوگان و همچنین حداقل رساندن میزان هزینه و ریسک، سیستم مدیریت ناوگان نامیده می‌شود.  

 

کارکرد سیستم مدیریت ناوگان چیست؟

 

سیستم مدیریت ناوگان برای کمک به مدیران ناوگان برای صرفه جویی در زمان، پول و نیروی انسانی استفاده می‌شود و نحوه کار آن به این صورت است که اطلاعاتی را دریافت می‌کند که فقط از محاسبات پیشرفته به دست می‌آید.

 

 

نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل چیست؟

 

نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل، که به عنوان نرم‌افزار مدیریت خودرو نیز شناخته می‌شود، فناوری است که به مدیران اجازه می‌دهد نظارت بیشتری بر وظایف خاص مربوط به وسایل نقلیه و پرسنل شرکت خود داشته باشند.

نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل مدرن، به دور از فرآیندهای دستی منسوخ گذشته، طیفی از مجموعه داده‌های پیچیده را جمع آوری می‌کند و به طور خودکار آن‌ها را به اطلاعات قابل درک و آسان برای استفاده تبدیل می‌کند.

مدیران ناوگان از این اطلاعات، برای هماهنگ کردن ناوگان خود و کاهش هزینه‌های عملیاتی استفاده می‌کنند و در عین حال از حداکثر میزان ایمنی، کارایی و انطباق با مقررات وزارت حمل و نقل، اطمینان حاصل می‌کنند.

 

هدف استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل چیست؟

 

هدف استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل، داشتن یک نمای کلی دقیق و به روز از اطلاعاتی در رابطه با عیب یابی خودرو، موقعیت جغرافیایی و شناسایی رفتارهای مخاطره آمیز یا ناایمن راننده و در عین حال کاهش همزمان حجم کاری مدیران است.

هرچه ناوگان بزرگتر و عملکردهای ناوگان تخصصی‌تر باشد، نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل شما، به داده های بیشتری نیاز دارد و در عین حال، زمان بیشتری برای  ورودی و تحلیل دستی اطلاعات صرفه جویی خواهد شد. با این حال، حتی ناوگان های کوچک نیز می‌توانند از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل استفاده کنند.  

چند نمونه از عملکردهای یک ناوگان که می توان با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل ردیابی، نظارت و مدیریت کرد عبارتند از:

 

  • هزینه‌های تدارکات
  • ثبت نام خودرو، عناوین و مجوزهای ماموریت
  • بیمه
  • مدیریت گواهینامه رانندگی
  • انطباق با مقررات وزرات حمل و نقل
  • عیب یابی موتور
  • مصرف سوخت
  • برنامه ریزی تعمیر و نگهداری خودرو
  • سرویس خودرو
  • بهینه سازی مسیر
  • رفتارهای خطرناک یا ناایمن راننده
  • آموزش پرسنل

 

چرا برای مدیریت ناوگان خود به نرم افزارهای ردیابی و مدیریت ناوگان همراه نیاز دارید؟

 

یک سیستم مدیریت ناوگان موثر، هم یک هنر و هم علم است زیرا که در حالت دستی به یک ابرانسان نیاز است تا بتواند همه این موارد را به تنهایی مدیریت کند.

 صنعت حمل و نقل، روز به روز بیشتر به فرآیندهای خودکار، هوش مصنوعی و نرم افزارهای ردیابی و مدیریت ناوگان همراه متکی می‌شود که بتوانند همه فعالیت‌های خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند، بنابراین شما در تجارت خود دیر یا زود به این فناوری نیاز خواهید داشت.

در واقع استفاده از نرم افزارهای ردیابی و مدیریت ناوگان، تنها راهی است که می توانید در تجارت با رقبای خود رقابت کنید و کسب و کار خود را در حال رشد و توسعه نگه دارید.


این مطلب را هم بخوانید: نرم افزار مدیریت ناوگان چه ویژگی‌هایی دارد

 

مدیریت ناوگان هوشمند راحت تر از همیشه

 

هر چه نیاز شما در رابطه با کسب اطلاعتی از وسایل نقلیه، رانندگان و عملیات روزانه بیشتر باشد، به سیستم مدیریت ناوگان هوشمند، خودکار کردن فرآیندهای دستی و ارائه اطلاعات پویا به مدیران ناوگان با داده های ارزشمند بیشتری نیاز دارید.

شما با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل، زمان و اطلاعات بیشتری برای اتخاذ تصمیمات بهتر و متفکرانه تر، با تکیه بر پشتوانه داده های خود خواهید داشت.  

با نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل، مدیران ناوگان می‌توانند به ‌روزرسانی‌های آنلاین در مورد انواع رویدادهایی که باید در مورد آن‌ها بدانند و بسته به سیستم خود، حتی فیلم‌های ویدیویی را دریافت کنند. داده‌های ناوگان جمع‌آوری شده، در تجزیه و تحلیل‌های مرتبی بسته‌بندی می‌شوند که روندها و مناطق مشکل‌دار را به مدیران نشان می‌دهند.

 

در یک  نرم افزار مدیریت ناوگان به دنبال چه مواردی باشیم؟

 

اگر نمی دانید برای ارزیابی یک نرم افزار مدیریت ناوگان از کجا شروع کنید، نگران نباشید. در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در یک نرم افزار مدیریت ناوگان به دنبال آن باشید، آورده شده است:

 

سهولت استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان

 اولین موردی که در درجه اول باید به آن توجه کنید این است که اگر حتی از  قدرتمندترین نرم افزار مدیریت ناوگان در جهان هم استفاده کنید، اگر استفاده از آن آسان نباشد، کمک زیادی به شما نخواهد شد.

به عنوان راه حل، می‌توانید یک نسخه از هر نرم افزار مدیریت ناوگان که در نظر دارید، دریافت کنید و سپس آن را برای تست استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر روز قرار است شما از این سیستم استفاده کنید، پس مطمئن شوید که نرم افزار انتخابی، محیط کاربری آسانی را به شما ارائه می دهد.

دسترسی به سیستم مدیریت ناوگان

شما به نرم افزار مدیریت ناوگانی نیاز دارید که بتوانید از هر جایی که هستید با اتصال ساده به اینترنت، وارد آن شوید. از فروشنده نرم افزار مدیریت ناوگان بپرسید که آیا نرم افزار آن‌ها بر روی سیستم عامل‌های موبایل، رایانه های رومیزی و همچنین تبلت ها بهینه شده است و همچنین مطمئن شوید که نرم افزار مدیریت ناوگان انتخابی، با تمام مرورگرهای اصلی سازگار باشد. 

 

 

داده های ناوگانی که بینش های عملی را نیز ارائه دهد

سیستم‌های مدیریت ناوگان زیادی وجود دارند که می‌توانند مجموعه‌ای از داده‌ها را در اختیار شما قرار دهند، اما هدف شما صرفا این نیست که اطلاعات زیادی را ذخیره کنید بلکه به سیستم مدیریت ناوگانی نیاز دارید که بتواند داده‌ها را برای شما جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.

پس به دنبال نرم‌افزاری باشید که به شما خلاصه اطلاعتی از گزارش‌های روند عملیات، رتبه‌بندی راننده‌ها بر حسب امتیاز و سایر داده‌های مهم و اساسی را بدهد که به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه و هوشمندانه کمک شود.

 

 

با یک سیستم مدیریت ناوگان هوشمند و استفاده از یک نرم افزار مدیریت ناوگان، نظارت بر عملیات و همچنین تصمیم گیری‌های سریع برای مدیران، آسان تر خواهد بود و بهره‌مندی از آن می‌تواند باعث  بهبود کارایی و ایمنی تجارت شما شود.

 بهترین سیستم مدیریت ناوگان، قادر به کنترل هزینه‌های عملیاتی و میزان بازدهی و کارایی، نگهداری و استفاده از وسایل نقلیه، ایمنی و انطباق راننده، برنامه ریزی مسیر، مصرف سوخت و موارد دیگر است.

دسته بندی ها:سیستم مدیریت ناوگاننرم افزار مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله