logo
blog cover

نرم افزار مدیریت ناوگان چه ویژگی‌هایی دارد

30 آبان 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

نرم افزار مدیریت ناوگان در حقیقت یکی از سیستم‌های نوین نرم افزاری است که می‌تواند به بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف که به نوعی با ارسال کالا و محصولات گوناگون در ارتباط هستند کمک کند. از جمله این کسب و کارها می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد و یا انواع مختلف رستوران‌ها و ... را نام برد.


 بسیاری از صاحبان این مشاغل تمایل دارند پیش از انتخاب و خرید یک نرم افزار مدیریت ناوگان با ویژگی‌های این سیستم‌ها آشنا شوند تا بتوانند از میان انبوه نرم افزارهای مدیریتی ناوگان موجود در بازار، بهترین آن‌ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که نرم افزار مدیریت ناوگان چه ویژگی‌هایی دارد.

برخورداری از امکان توسعه و ارتقاء

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار مدیریت ناوگان امکان توسعه و ارتقای آن است. پس پیش از اقدام به انتخاب و خرید این سیستم‌ها به این موضوع دقت داشته باشید که نرم افزاری می‌خواهید که بتواند تمامی نیازهای کاری فعلی و کنونی شما را برطرف سازد.

از سوی دیگر این سیستم باید به شیوه‌ای طراحی شده باشد که بتوانید آن را مطابق و متناسب با خواسته‌های جدید و به روز خود توسعه و ارتقا دهید. بهتر است نرم افزاری را برای خرید در نظر بگیرید که از یک تیم فنی ماهر و حرفه‌ای برخوردار شده و قادر است پشتیبانی قابل قبولی در اختیارتان قرار دهد.

چنین تیمی قادر به توسعه هر روزه و همیشگی نرم افزار مورد نظر مطابق با جریانات و شرایط روز خواهند بود. در این صورت و با برخورداری از ویژگی و امکان توسعه و ارتقاء به سیستم نرم‌افزاری دست پیدا خواهید کرد که با نیازهای روز دنیا تکمیل شده و با پیشرفت فناوری دارای سازگاری کافی است.

قیمت مناسب

بسیاری از افراد پیش از خرید یک محصول به قیمت آن توجه نشان می‌دهند. این موضوع در فرایند انتخاب و خرید نرم افزار مناسب مدیریت ناوگان نیز موضوع مهمی بوده و در واقع قیمت مناسب و مقرون به صرفه یکی از مهمترین ویژگی‌های این سیستم‌های نرم‌افزاری است.

به این موضوع توجه داشته باشید که هدف اصلی و اولیه شما از خرید چنین سیستمی، بهینه سازی هزینه‌ها و کاهش دادن آن‌ها است. پس باید نرم‌افزاری را برای خرید در نظر بگیرید که قیمت آن با مشخصات، ویژگی‌ها و موارد کاربرد و مصارف، تطابق و همخوانی دارد.

پیش از خرید این نرم‌افزارها باید نیازهای خود را در نظر گرفته و سپس و بر اساس آن نیازها نرم افزار مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

امکان ردیابی خودروها

در شرایط کنونی بسیاری از سازمان‌ها به خرید نرم افزار مدیریت ناوگان دست می‌زنند تا بتوانند فرآیند ارسال سفارش‌ها را به طور دقیق و به صورت لحظه‌ای دنبال و پیگیری کنند. برای دستیابی به این منظور نرم‌افزارها و یا حتی سخت افزارهای فراوانی طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند نیازهای شما را پاسخ دهند.

پس باید متناسب با نوع فعالیت‌های خود نرم‌افزار و یا سخت افزار مناسب برای ردیابی خودروها و وسایل نقلیه ناوگان خود را انتخاب و خریداری کنید.

امکان دریافت گزارش عملکرد رانندگان

در یک ناوگان حمل و نقل توجه به برخی از موضوعات حائز اهمیت اساسی است. از جمله این موضوعات می‌توان به سرعت رانندگان اشاره کرد و یا نقاط توقف و ایست آن‌ها را نام برد. همچنین باید مسیر رانندگان نیز به دقت تعیین و مشخص شود.

پس پیش از انتخاب و خرید یک سیستم نرم افزاری مدیریت ناوگان باید به این نکات توجه داشته باشید و سیستمی را برای خرید در نظر بگیرید که می‌تواند گزارش‌های دقیقی را از عملکردهای رانندگان در اختیار شما قرار دهد و از این طریق در هزینه‌های شما صرفه‌جویی به عمل آورد.

پشتیبانی قابل قبول و مناسب

یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های نرم افزار مدیریت ناوگان، اقدامات مربوط به پشتیبانی و فنی آن است. این امکان وجود دارد که در طول و مدت زمان استفاده از یک نرم افزار مدیریت ناوگان نیز مانند دیگر نرم‌افزارها با مشکلاتی مواجه شوید.

در این شرایط به پشتیبانی نرم افزار مورد نظر نیاز پیدا خواهید کرد. یک واحد پشتیبانی قوی و کارآمد قادر است به بهترین نحو ممکن مشکلات و مسائل پیش آمده شما را حل و فصل سازد.

امنیت سیستم و حفظ حریم خصوصی اشخاص

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهمترین مسائل پیش روی شرکت‌ها در زمینه خرید و استفاده از نرم افزارهای مدیریت ناوگان، موضوع امنیت این سیستم‌ها و اطلاعات موجود در آن‌ها و حفظ حریم خصوصی افراد است. در بیشتر موارد اطلاعات موجود در نرم افزار و یا ارسال سفارشات بسیار مهم بوده و یا برای شرکت بسیار محرمانه و سری است.

پس باید پیش از انتخاب و خرید این سیستم‌ها به موضوع امنیت توجه ویژه‌ای داشته و نرم‌افزاری را انتخاب و خریداری کنید که از این ویژگی برخوردار شده است. در واقع شرکت سازنده نرم افزار مدیریت ناوگان باید متعهد شود که اطلاعات شما را به خوبی حفظ و نگهداری خواهد کرد.

علاوه بر این موضوع و تعهد شرکت، باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید تا خیالتان بابت امنیت اطلاعات و نرم‌افزاری که خریداری می‌کنید راحت باشد. از جمله این نکات می‌توان به برخورداری از نماد اعتماد الکترونیک شرکت سازنده نرم افزار اشاره کرد و یا اعتبار آن مجموعه را نام برد.

حتی می‌توانید پیش از خرید این سیستم‌های نرم‌افزاری و مدیریتی، مشتریان سازمان سازنده نرم افزار را آنالیز کنید و بدانید شرکت‌های همکار آن‌ها چه کسانی هستند. 

امکان کنترل سفارش‌ها و مدیریت مناسب ارسال‌ها با حجم‌های گوناگون

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار مدیریت ناوگان، نحوه انجام عملکردها و ارسال کالاها و محصولات است. بهتر است از میان نرم‌افزارهای ارائه شده و موجود در بازار به انتخاب سیستمی دست بزنید که می‌تواند به خوبی از پس اقداماتی از قبیل کنترل سفارش‌های مشتریان بر آید و یا عملیات مدیریت ارسال کالاها و محصولات را به بهترین نحو و شیوه ممکن مدیریت و کنترل کند. به ویژه اگر در کسب و کار خود با ارسال‌های گوناگون در حجم‌های بالا سر و کار دارید باید به این ویژگی توجه خاصی داشته باشید.

امکان همگام سازی

پیش از اقدام به انتخاب و خرید یک نرم افزار مدیریت ناوگان باید به امکان همگام سازی آن با سامانه‌ها و یا سیستم‌های زیرساخت نیز توجه داشته باشید.

بسیاری از صاحبان مشاغل در کسب و کار خود از سیستم‌های نرم‌افزاری خاصی بهره‌مند می‌شوند و تمایل دارند پس از انتخاب و خرید یک نرم افزار مدیریت ناوگان آن را به سیستم خود متصل سازند. اگر شما هم از این دسته از صاحبان مشاغل هستید باید به انتخاب نرم‌افزاری دست بزنید که دارای ویژگی همگام سازی با سامانه‌ها و یا سیستم‌های زیرساخت است.


دسته بندی ها:ویژگی‌های نرم افزار مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله