logo
blog cover

نرم افزار AVL (مکان یاب خودکار خودرو) چیست و چه کاربردی دارد؟

26 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

 نرم افزار AVL دستگاهی است که از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) استفاده می‌کند تا یک شرکت بتواند از راه دور موقعیت ناوگان خود را با استفاده از اینترنت ردیابی کند.

این دستگاه‌های فناوری GPS، ارتباطات سلولی، نقشه‌برداری در سطح خیابان و رابط کاربری بصری را با هدف مدیریت ناوگان و خدمات به مشتریان ترکیب کرده است. برای مثال، شرکتی که از نرم افزار AVL استفاده می‌کند، می‌تواند مکان و جهت مسیر یک وسیله نقلیه معین را مشخص کند؛ مکان وسیله نقلیه را به سرعت پیدا کرد و می‌توان آن را تغییر مسیر داد تا تحویل به موقع به مشتریان نزدیک، ارائه شود. نرم افزار AVL همچنین شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با گردآوری پایگاه‌ داده‌ای از اطلاعات خودرو؛ از جمله موقعیت مکانی مشتریان، مسیرهای تحویل را به طور مؤثرتری ساختار دهند.

 

نرم افزار AVL (مکان یاب خودکار خودرو) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نرم افزار AVL به طور کلی شامل شبکه ای از وسایل نقلیه هستند که به گیرنده رادیویی سیار، گیرنده GPS، مودم GPS و آنتن GPS مجهز هستند. این شبکه با یک رادیو پایه متشکل از یک ایستگاه رایانه شخصی و همچنین یک گیرنده و رابط GPS متصل می‌شود. GPS از نقشه های تعاملی به جای تصاویر نقشه ایستا در وب استفاده می کند. این بدان معنی است که کاربران می توانند عملکردهای معمولی GPS مانند زوم، حرکت، شناسایی و ردیابی را انجام دهند.

نرم افزار AVL را می توان برای افزایش مسئولیت پذیری پرسنل میدانی و افزایش کارایی فرآیند اعزام شرکت استفاده کرد. توزیع کنندگان می‌توانند یک عکس فوری از پایبندی راننده به یک مسیر در زمان واقعی دریافت کنند، زمان تخمینی ورود را به مشتریان ارائه دهند و مستقیماً با رانندگان ارتباط برقرار کنند.

 

همچنین ادارات پلیس یا ادارات آتش نشانی، می توانند از نرم افزار AVL برای بهبود زمان پاسخگویی با ارسال نزدیک‌ترین وسایل نقلیه برای مواقع اضطراری استفاده کنند.

 

اکثر تامین کنندگان نرم افزار AVL محصولاتی را ایجاد کرده اند که به سرورهای اختصاصی نیاز ندارند و به حداقل آموزش اعزام کننده نیاز دارند. نرم افزار AVL از کلیک ماوس به جای فشار دادن کلید برای صفحه یک وسیله نقلیه واحد، گروهی از وسایل نقلیه تعیین شده یا کل ناوگان استفاده می کند. برای مثال می توان آن را با رایانه شخصی یا دسکتاپ که به اینترنت متصل می شود؛ استفاده کرد. همچنین شامل یک واحد کاملاً مستقل است که از حداقل توان خودرویی که در آن نصب شده است؛ استفاده می‌کند.

این واحد داده های موقعیت مکانی GPS را به صورت منظم یا در پاسخ به یک فرمان ارسال می‌کند؛ سپس این داده ها، به نقشه تبدیل می‌شوند که فوراً از طریق اینترنت در دسترس هستند.

یک نرم افزار AVL که نه تنها شما را قادر می‌سازد تا مکان‌های ناوگان را ردیابی کند، بلکه امکان جمع‌آوری خودکار داده‌ها و مسیریابی پویا را نیز فراهم می‌کند.


این مطلب را هم بخوانید: چرا استفاده از سامانه اطلاعات ناوگان بسیار مهم است؟


مزایای استفاده از نرم افزار AVL


راه‌ حل‌های نرم‌ افزاری متعددی برای ردیابی خودرو و ردیابی دارایی‌ها برای استفاده با فرستنده‌های GPS وجود دارد؛ اما نرم افزار AVL، یکی از بهترین آن‌هاست.

 

  • کمک رسانی خودکار

به ‌روزرسانی‌های خودکار سیستم و طراحی کاربرپسند تنها بخشی از عواملی است که نرم‌افزار AVL را به بهترین ابزار مکان‌ یابی خودرو قابل دسترس تبدیل می‌کند.

وسایل نقلیه را در زمان واقعی ردیابی کنید و با استفاده از نرم افزار AVL به کارمندان خود در شرایط بحرانی کمک کنید.

با استفاده از موقعیت مکانی GPS و نقشه برداری ESRI، یک نرم افزار AVL به توزیع کنندگان کمک می‌کند تا به طور موثر؛ کارمندان را برای تماس‌ها مستقر کنند، میزان کارایی ناوگان را به حداکثر برسانند و زمان خود را بهتر مدیریت کنند.

 

  • زمان پاسخگویی سریع‌تر

با نرم افزار AVL، می‌توانید عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، سرعت، جهت و اتصال دستگاه ناوگان خود را ببینید. در نتیجه؛ می‌توانید در عرض چند دقیقه هر کارمندی را که نزدیک به محل تماس است، مستقر کنید.

نرم افزار AVL به شما امکان می دهد سریع ترین مسیر موجود را شناسایی و دنبال کنید.

به عنوان یک توزیع کننده، مکان هر واحد را خواهید دید و همه واحدها می توانند گروه بندی خود را مشاهده کنند.


  • خصوصیات پیشرفته

امروزه استفاده از نرم افزار AVL به یک ابزار استاندارد برای ناوگان ها تبدیل شده است.


برخی از ویژگی های کلیدی نرم افزار AVL عبارتند از:

- مسیریابی، که به توزیع کنندگان اجازه می‌دهد تا مسیرهایی را که واحدها طی می‌کنند؛ مشاهده کنند.

- مکان، نوع و سایر اطلاعات مرتبط به توزیع کننده را نشان می‌دهد.

- تشکیل گروه واحد، که به طور خودکار یک گروه بندی را در شرایطی ایجاد می کند که بیش از یک پاسخ دهنده وجود داشته باشد. با کلیک بر روی آن گروه، تمام واحدهای گروه؛ بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند.

 

حال متوجه شدید که استفاده از نرم افزار AVL چقدر می تواند برای ناوگان شما مقرون به صرفه باشد.


این مطلب را هم بخوانید: نیک آوازه؛ سامانه هوشمند مدیریت ناوگان و مدیریت توزیع


نرم افزار AVL برای توسعه، شبیه‌سازی و آزمایش در صنعت خودروسازی و سایر بخش‌ها به وجود آمده است. این نرم افزار، مفاهیم، ​​راه حل‌ها و روش‌هایی را برای شکل دادن به روندهای حرکتی آینده ارائه می‌دهد.برای تسریع  فرآیند حرکت خودکار، نرم افزار AVL ویژگی‌هایی را در زمینه‌های رانندگی مستقل و دیجیتالی ایجاد کرده است.

 

مکان یابی خودکار خودرو (AVL) نرم افزار مدیریت عملیاتی است که مدیران ناوگان از آن استفاده می‌کنند که به روز رسانی‌های را از رایانه‌ها و داده‌های تلفن همراه دریافت می‌کند و دارای گیرنده سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) یکپارچه و قابلیت ارتباطات این داده‌ها با  تلفن همراه است. مدیران ناوگان می‌توانند مکان تمامی خودروهای ناوگان خود را از طریق نرم افزار AVL کنترل کنند.

 نرم افزار AVL به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌ریزی و پایبندی به مسیر (دیررس، زودرس یا خارج از مسیر) را درک، پردازش و نسبت به آن‌ا واکنش نشان دهند و پیشروی‌های ناوگان خود را نظارت کنند.

 اطلاعات دقیقی از نرم افزار AVL از طریق سیستم اطلاعات کاربران، قالب‌بندی و به مشتریان ارائه می‌شود و از طریق شبکه‌های مختلف از جمله اپلیکیشن موبایل، وب‌سایت، پیام‌های متنی، تماس‌های صوتی و ایمیل در دسترس است. مشتریان می توانند نسخه ای از نقشه AVL را با مکان های ناوگان در زمان آنلاین مشاهده کنند و همچنین برنامه‌ها، مسیرها و اختلالات خدمات را جستجو و زمان رسیدن یک ناوگان را بررسی کنند.

این مطلب را هم بخوانید: انواع روش‌های ارسال کالا در تجارت الکترونیک

دسته بندی ها:نرم افزار AVL

جدیدترین مقاله