logo
blog cover

سوالاتی که باید هنگام جستجو برای انتخاب یک سیستم مدیریت ناوگان بپرسید

7 آذر 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

پیدا کردن یک سیستم مدیریت ناوگان مناسب برای تجارت شما؛ می‌تواند امر مهمی به نظر برسد و در عین حال گزینه‌های زیادی هم وجود دارد و ممکن است زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشته باشید. برای کمک به محدود کردن انتخاب‌های شما، در اینجا سوالات مهمی وجود دارد که باید از فروشندگان در هنگام بررسی و انتخاب یک سیستم مدیریت ناوگان بپرسید.


 

سوالاتی که باید هنگام جستجو برای انتخاب یک سیستم مدیریت ناوگان بپرسید

 

 

آیا این سیستم مدیریت ناوگان می‌تواند حجم و اندازه عملیات در ناوگان من را پشتیبانی کند؟

 

این یک تصور غلط رایج است که فناوری همیشه می‌تواند برای حمایت از مشاغل با اندازه‌ها و نیازهای مختلف "منعطف" باشد. برخی از نرم افزار‌ها قطعا می‎توانند، اما برخی دیگر نمی‌توانند. اطمینان حاصل کنید که هر سیستم مدیریت ناوگانی که در نظر دارید، کاملاً قادر به مدیریت ناوگان بر اساس حجم و اندازه عملیات شما باشد. همچنین پرسش این سوالات تکمیلی هم می‌تواند برای شما کمک کننده باشد که؛ آیا این سیستم برای مدیریت صدها وسیله نقلیه طراحی شده است و یا فقط 10 وسیله نقلیه ؟ یا برعکس؟  

سیستم مدیریت ناوگان انتخابی شما باید عملکردی متناسب با اندازه عملیات در ناوگان شما داشته باشد.


 

چگونه می‌توانم بینش‌هایی را که برای مدیریت ناوگان خود نیاز دارم، از طریق این سیستم مدیریت ناوگان به دست بیاورم؟

 

از لحاظ نقطه نظر در عملکرد یک نرم افزار، ایجاد سیستمی که به سادگی داده‌ها را جمع آوری می‌کند، نسبتاً آسان است. اما ایجاد یک سیستمی که داده‌ها را علاوه بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر کند، بسیار سخت تر است. این تجزیه و تحلیل‌ها برای مدیریت یک ناوگان، امر حیاتی است؛ زیرا مقادیر زیادی از این داده‌ها را می‌توان به بینش‌های عملی تبدیل کرد.

از فروشنده خود در مورد انواع ابزارهای تجزیه و تحلیل و نحوه خلاصه‌سازی، گزارش، نمایش داده‌های در نمودارها پرسش کنید.


 

 آیا این سیستم مدیریت ناوگان با سیستم‌های دیگر یکپارچه می شود؟

هر تجارتی دارای چندین سیستم است که به اجرای روان عملیات‌ها کمک می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در عملیات و ایجاد کار بیشتر برای کارکنان، سیستم مدیریت ناوگان شما باید بتواند به راحتی با سیستم‌های موجود شما به ویژه GPS، یکپارچه شود. در واقع سیستم مدیریت ناوگانی که انتخاب می‌کنید؛ باید کار شما را آسان‌تر کند و به‌عنوان یک مرکز داده عمل کند.


این مطلب را هم بخوانید: طراحی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند


آیا باید این سیستم مدیریت ناوگان را دانلود کنم؟

لزوماً هیچ نکته بدی در مورد دانلود و نصب یک نرم افزار وجود ندارد، اما در حالت ایده آل، سیستم مدیریت ناوگان شما "در فضای ابری" خواهد بود. مزایای داشتن یک سیستم مبتنی بر فضای آنلاین این است که فضای ذخیره‌سازی رایانه‌ها یا سرورهای شما را اشغال نمی‌کند و به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.


 

آیا می‌توان در سیستم مدیریت ناوگان، از هر جایی به اطلاعات دسترسی داشت؟

 

سیستم مدیریت ناوگان شما باید از هر جایی قابل دسترسی باشد، صرف نظر از اینکه از  لپ تاپ، موبایل یا حتی تبلت استفاده میکنید و تا زمانی که اتصال اینترنت دارید، می‌توانید به اطلاعاتی که نیاز دارید؛ دسترسی داشته باشید.

 

 

آیا این سیستم مدیریت ناوگان کاربر پسند است؟

اگر استفاده از سیستم مدیریت ناوگان شما آسان نباشد، در نهایت کارآیی مدنظر شما را نخواهد داشت. یک سیستم مدیریت ناوگان، باید مسیریابی صحیح داشته باشد که کارکنان در بخش‌های مختلف، بتوانند به سرعت آن را درک کرده و اتخاذ کنند. سیستم مدیریت ناوگان همچنین دارای یک رابط بصری از ویژگی‌هایی است که برای یک ناوبری آسان طراحی شده است.  

برای کمک به تعیین کاربرپسندی یک سیستم مدیریت ناوگان، با تمرکز بر مهمترین ویژگی‌های ناوگان خود شروع کنید و از فروشنده در مورد آن، سؤال بپرسید. به طور مثال: آیا می‌توانید اطلاعاتی را که نیاز دارید به سرعت پیدا کنید؟ آیا سفارشی کردن داده‌ها آسان است؟ اگر سیستم شما دارای ضبط از طریق دوربین در خودرو باشد، چگونه می‌توانید به ویدیوها دسترسی پیدا کنید؟ و در نهایت حتما خودتان سیستم را تست کنید.


این مطلب را هم بخوانید: راهکارهای مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

آیا گزینه‌های مختلفی برای انتخاب یک سیستم مدیریت ناوگان وجود دارد؟

در سیستم‌های مدیریت ناوگان، ‌گزینه‌ای به نام "یک سیستم برای همه نوع ناوگان‌ها" وجود ندارد. بسته به تعداد وسایل نقلیه، عملیات روزانه و نیازهای تجاری یک ناوگان، ممکن است نوعی از یک سیستم را نسبت به دیگری ترجیح داد. فروشنده شما باید بتواند انواع مختلفی از سیستم مدیریت ناوگان را ارائه دهد تا مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای تجارت خود انتخاب کرده‌اید.

 

 

آیا عملکرد ضبط ویدئویی در این سیستم مدیریت ناوگان گنجانده شده است؟

امروزه در ناوگان‌ها، استفاده از دوربین‌ در وسایل نقلیه؛ یعنی گذاشتن دوربین رو به راننده که با داده‌های مخابراتی ادغام شده و می تواند به شما در درک آنچه در جاده اتفاق می افتد کمک کند؛ امر رایجی شده است.

ضبط ویدئویی، راهکارهایی را ارائه می‎دهد که برای تعیین دلایل اصلی حوادث رانندگی بسیار مهم است، همچنین به تقویت ابتکارات در ایمنی خودروها کمک می‌کند و حتی می‌تواند شواهدی را برای بررسی زمانی که مشکلی پیش می آید، ارائه دهد.   

از فروشنده خود بپرسید که آیا عملکرد ضبط ویدیویی در این سیستم مدیریت ناوگان ارائه می‌شود. اگر چنین است، سوالاتی در مورد اینکه آیا دوربین‌های خودرو شامل ضبط مداوم هستند یا خیر، آیا مدیران می‌توانند به همه فیلم‌ها دسترسی داشته باشند و چگونه ویدئو در داده‌های تله ماتیک سنتی گنجانده می‌شود، یپرسید.

 

 

آیا می‌توان مطالعات موردی از دیتاهای مختلف را در سیستم مدیریت ناوگان داشت؟


ممکن است چند سیستم مدیریت ناوگان را بیابید که برای ناوگان شما مناسب به نظر برسند، اما چگونه این سیستم‌ها در دنیای واقعی عمل می‌کنند؟

از فروشندگان برای دریافت مطالعات موردی از دیتاهای مختلف، درخواست بدهید. این داده‌ها می‌توانند جزئیاتی را در مورد نحوه استفاده مشتریان از نرم افزار مدیریت ناوگان و کاهش هزینه‌ها، کاهش ریسک، افزایش بهره‌ وری و بهبود ایمنی در ناوگان باشند. در نهایت با بررسی این دیتاها، می‌توانید جامع‌ترین سیستم مدیریت ناوگان را برای تجارت خود انتخاب کنید.


این مطلب را هم بخوانید: نیک آوازه؛ سامانه هوشمند مدیریت ناوگان و مدیریت توزیع

دسته بندی ها:سیستم مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله