سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد؟
مهدیه اکبری پارسا
تاریخ انتشار: 1400/02/12 14:35

تخصص ما در این زمینه هاست

Logistic & Fleet Management

لجستیک و مدیریت ناوگان

Enterprise Asset Management

مدیریت دارایی های سازمانی

Customer Relationship Management

سیستم ارتباط با مشتری

Enterprise Resource Planning

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

Human Resources Management

مدیریت منابع انسانی

Learning Management System

سیستم مدیریت یادگیری

Tender System

سیستم مناقصات

Supplier System

سیستم تامین کنندگان

در مطلب انواع سئو ، با دسته‌بندی‌های مختلفی که برای حوزه‌ی سئو در نظر گرفته شده است آشنا شدیم و درباره‌ی تکنیک‌هایی که در هر یک از بخش‌های سئو برای بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جست‌وجو به کار گرفته می‌شود، صحبت کردیم. در ادامه‌ی این مباحث می‌خواهیم به طور گسترده به بررسی حوزه‌های مرتبط با سئو بپردازیم و در این مطلب به سراغ سئوی داخلی رفته‌ایم. قصد داریم در این مقاله با بخش‌های مختلف سئو داخلی آشنا شویم و درباره‌ی تکنیک‌های به کار رفته در آن صحبت کنیم. همراه باشید.


سئو داخلی یا On Page SEO چیست

سئو داخلی یا On Page SEO، که از آن به عنوان سئو پایه نیز نام می‌برند، به تمام فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که داخل سایت خودتان انجام می‌دهید تا آن را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی کنید. اگر بتوانید این بهینه‌سازی را با اصول سئوی داخلی روی سایت خود پیاده کنید، موتورهای جست‌وجو می‌توانند به راحتی سایت شما را پیدا کنند، متوجه محتوای آن شوند و در صورت داشتن استانداردهای لازم، آن را به کاربران نشان دهند.

سئو داخلی از دو بخش سئو تکنیکال و سئو محتوا تشکیل شده است که با رعایت درست اصول این دو بخش، می‌توانید هم رتبه‌ی خوبی در موتورهای جست‌وجو به دست بیاورید و هم بازاریابی دیجیتال موفقی داشته باشید.

تا زمانی که وبسایت شما سئو داخلی مناسبی نداشته باشد، بهترین اقدام‌ها در زمینه‌ی سئو خارجی نیز نمی‌تواند ثمربخش باشد. به همین دلیل بهتر است به همان اندازه که به سئوی خارجی سایت‌تان اهمیت ‌می‌دهید روی سئوی داخلی وبسایت خود نیز تمرکز کنید. در ادامه همراه باشید تا شما را با تکنیک‌های سئو داخلی در دو بخش سئو تکنیکال و محتوا آشنا کنیم.


بخش‌های سئو داخلی

برای اینکه سئوی داخلی موفقی داشته باشید، باید بتوانید در دو بخش سئو تکنیکال و محتوایی عملکرد خوبی به ثبت برسانید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال (Technical SEO)، در زمینه‌ی بهبود و بهینه سازی سایت از نظر فنی مانند کدنویسی فعالیت دارد و تلاش می‌کند سایت را به گونه‌ای بهینه‌سازی کند که ایندکس کردن مطالب و صفحه‌های آن در موتورهای جست‌و‌جو به راحتی انجام شود. به گونه‌ای که ربات‌های خرنده‌ی موتورهای جست‌وجو به آسانی بتوانند به بررسی بخش‌های مختلف آن بپردازند.

اگر سایت شما از نظر فنی مشکل ساختاری یا تکنیکال داشته باشد، دو مشکل ممکن است برای سایت شما به وجود بیاید. اول اینکه حرکت کاربر در سایت مختل شود و او نتواند به آنچه در پی آن به سایت شما مراجعه کرده برسد؛ دوم اینکه ربات‌های موتورهای جست‌وجو نتواند به درستی به بررسی سایت شما بپردازند و نتواند آن را در لیست پیشنهادی خود به کاربر قرار دهند. بنابراین باید از طریق بهینه‌سازی سئوی تکنیکال هم به کاربر، هم به ربات‌های موتورهای جست‌وجو کمک کنید تا به راحتی در سایت شما بچرخند و آن چیزی که به دنبال آن هستند را به دست بیاورند.


مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار در سئو تکنیکال

تعدادی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو تکنیکال که باید به آنها توجه داشته باشید، شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

استفاده از قالب‌های ریسپانسیو (واکنش‌گرا): به این معنی که مطالب سایت شما در قالب‌های موبایلی یا تبلت، به درستی نمایش داده شود و به هم نریزد.

ثبت سایت مپ در گوگل از طریق ابزارهای موجود

بالا بردن سرعت لود صفحه‌های سایت

استفاده هوشمندانه و متناسب از متاتگ ها در سایت

انتخاب عناوین درست برای صفحه‌های سایت بر اساس اصول سئو

بهینه‌سازی آدرس‌های (URL) تمام صفحات سایت

نظارت بر لینک‌های داخلی سایت

نشانه‌گذاری بخش‌های مختلف سایت با کدهای اسکیما


سئو محتوایی

در کنار سئو تکنیکال، سئو محتوایی نیز می‌تواند روی سئوی داخلی سایت شما اثرگذار باشد و آن را به یک وبسایت کاربرپسند و گوگل پسند تبدیل کند. رعایت تکنیک‌های سئو محتوایی در کنار تولید محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد، می‌تواند رتبه‌ی سایت شما را در جایگاه‌های بالای موتورهای جست‌وجو تثبیت و در صورت تداوم، تا مدت‌های طولانی این جایگاه را برای شما حفظ کند.

گوگل در سال‌های اخیر، توجه زیادی به محتواهای تولیدی سایت‌ها نشان داده و برای محتواهای باکیفیت و سئوشده، ارزش زیادی قائل شده است. الگوریتم‌های مختلفی مانند پاندا، هر لحظه به بررسی کیفیت محتواهای تهیه شده می‌پردازند و محتوایی را در جایگاه اول به کاربر نشان می‌دهند که پاسخ تمامی سؤالات او را بدهد، بالاترین کیفیت را داشته باشد و از نظر سئویی استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد.

محتوا به اندازه‌ای برای گوگل اهمیت پیدا کرده است که سایت‌هایی که از محتواهای بی‌کیفیت یا بدتر از آن، از محتوای کپی استفاده می‌کنند را شناسایی و آن‌ها را جریمه می‌کند.


مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار در سئو محتوایی

مهم‌ترین فاکتورهایی که برای سئوی محتوایی باید در نظرگرفت، شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند تولید کنید و تداوم در انجام آن

استفاده از عنوان‌های H1، H2 و H3 جذاب و سئوشده برای مطالب مختلف

تحقیق درباره‌ی کلمه کلیدی‌های اصلی و هم معنی و استفاده از مناسب‌ترین گروه کلمات کلیدی

در نظرگرفتن مخاطب برای تولید محتوا در درجه‌ی اول و سپس بهینه‌سازی مطلب تولیدی برای موتورهای جست‌وجو

استفاده از مدل‌های مختلف محتوای رسانه‌ای مانند تصاویر، ویدیو، تصاویر گرافیکی، نمودارها، موشن‌ها، صوت و غیره

بهینه‌سازی تصاویر سایت با استفاده از تگ آلت‌ها (alt) و کلمات کلیدی  

رعایت چگالی کلمات کلیدی در هر متن

بهینه‌سازی انکرتکست‌های (متن لینک‌ها) موجود در متن


در انتها

در این مطلب به طور کلی به بررسی سئوی داخلی پرداختیم و با تکنیک‌های بهینه‌سازی سئو داخلی در دو بخش سئو تکنیکال و سئو محتوایی آشنا شدیم. در مطلب بعدی به بررسی جزئی‌تر این تکنیک‌ها می‌پردازیم و با مثال به شما شرح می‌دهیم چطور می‌توانید با استفاده از این تکنیک‌ها، سئو داخلی سایت خود را بهبود دهید. در مجله توسعه فناوری نیک آوازه منتظرمان باشید. 


سئو داخلی سئو داخلی چیست سئوی داخلی سئوی داخلی چیست تعریف سئو داخلی
© تمامی حقوق مادی و معنوی این آثار برای نیک آوازه محفوظ می باشد.