logo
blog cover

کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلت چیست

6 آذر 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلت چیست

افراد زیادی در شهرهای بزرگ به‌جای استفاده از اتومبیل ترجیح می‌دهند که رفت‌وآمد خود را با موتورسیکلت انجام دهند.

موتورسیکلت به دلیل سهولت در رفت‌وآمد و توانایی گذشتن از ترافیک‌های سنگین یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه به‌خصوص برای جوانان محسوب می‌شود. ازاین‌رو شاهد رشد تعداد موتورسواران به‌خصوص در شهرهای بزرگ و پرترافیک هستیم.

از طرف دیگر به دلیل بالارفتن قیمت موتورسیکلت این وسیله نقلیه به کالایی گران‌قیمت تبدیل شده و تأمین امنیت و پیشگیری از سرقت یکی از دغدغه‌های مهم مالکان آنها است.

پیشنهاد می‌شود برای حفظ امنیت وسیله نقلیه خود به‌خصوص موتورسیکلت که به‌راحتی قابل سرقت است از ردیاب جی‌پی‌اس استفاده کنید. ردیاب‌های جی‌پی‌اس مخصوص موتورسیکلت می‌تواند به‌خوبی موقعیت مکانی و ده‌ها خدمات دیگر را به مالکان ارائه دهد.


تأمین امنیت موتورسیکلت به‌وسیله جی‌پی‌اس

ما همه‌روزه شاهد پیشرفت در فناوری‌ها هستیم و جی‌پی‌اس موتورسیکلت نیز یکی از این فناوری‌های جدید است که به‌سرعت مورد استقبال افراد قرار گرفت.

جی‌پی‌اس موتورسیکلت یک قطعه کوچک بوده که می‌توان به‌راحتی آن را بر روی موتورسیکلت خود نصب کنید. به‌این‌ترتیب خطر دزدیده شدن موتورسیکلتتان را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسانید.

موتورسیکلت‌ها به دلیل نداشتن امنیت کافی یکی از گزینه‌های آسان برای سارقین هستند. اما استفاده از دستگاه‌های جی‌پی‌اس می‌تواند امنیت لازم را برای دارایی‌تان تأمین کند.

با خرید و نصب یک دستگاه جی‌پی‌اس موتورسیکلت می‌توانید امنیت را برای وسیله نقلیه‌تان تضمین کنید و همواره از موقعیت مکانی آن آگاه باشید.


کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلت


تأمین امنیت:

تأمین امنیت موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین وظایف جی‌پی‌اس موتورسیکلت به شمار می‌رود زیرا موتورسیکلت یک دارایی ارزشمند محسوب شده و برخی از انواع آنها قیمتی معادل و یا بالاتر از یک خودرو دارند. دستگاه جی‌پی‌اس موتورسیکلت می‌تواند امنیت لازم را برای موتورسیکلت شما تأمین کند.

مدیریت پیک‌های موتوری:

بسیاری از شرکت‌ها برای انجام کارهای مختلف از پیک‌های موتوری استفاده می‌کنند. جی‌پی‌اس موتورسیکلت می‌تواند در هر لحظه موقعیت مکانی پیک موتوری را برای سرور ارسال کند. به‌این‌ترتیب مدیریت کارمندان پیک موتوری نیز بسیار آسان‌تر می‌شود.

جی‌پی‌اس های موتورسیکلت می‌توانند اطلاعات دقیقی از موقعیت مکانی، سرعت وسیله در حال حرکت، مسیرهای طی شده توسط موتورسیکلت، زمان‌بندی حرکت از مبدأ تا مقصد، مسافتی که طی شده و ... را به مدیریت ارائه دهند.

می‌توان برای تردد پیک‌های موتوری محدوده‌ای را تعیین کرد و در صورت خروج از محدوده، جی‌پی‌اس نصب شده بر روی موتورسیکلت آلارم هشدار را ارسال می‌کند.



ویژگی‌های کلی جی‌پی‌اس موتورسیکلت

به دلیل پیشرفت در فناوری‌های ساخت ردیاب‌های موتورسیکلت می‌توان گفت که ردیاب‌های نسل جدید به نصبت ردیابی قدیمی‌تر دقت یافتن موقعیت مکانی بالاتری دارند و امکان خطا در آنها در حد 5 متر است.

به‌طورکلی کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلت به شرح موارد زیر هستند:

محافظت از موتورسیکلت به‌وسیله هشدارهای روشن شدن موتور به مالک آن

امکان ردیابی سارق و اطلاع از نقطه‌ای از موقعیت مکانی موتورسیکلت

امکان خاموش‌کردن موتورسیکلت از مسافت‌های بسیار دور و به‌صورت آنلاین

تنظیم و تعیین یک منطقه جغرافیایی خاص برای تردد دستگاه

تعیین کردن میزان سرعت مجاز برای حرکت

ارسال اطلاعات مسیر حرکت به سرور

امکان استفاده از جی‌پی‌اس موتورسیکلت برای شرکت‌های حمل‌ونقل با پیک موتوری و مدیریت بهتر



کارکرد ردیاب‌های موتورسیکلت

ردیاب‌های موتورسیکلت بر اساس جی‌پی‌اس کار می‌کنند به این معنا که در هر نقطه‌ای که باشند می‌توانند سیگنال‌های ماهواره‌ای را برای سر ور ارسال کنند. این سیگنال‌ها به‌صورت موقعیت مکانی بر روی نقشه موجود در نمایشگر نشان داده می‌شوند و بادقت بسیار بالا مکان دقیق قرار داشتن و یا حرکت دستگاه را به شما نمایش می‌دهند.


قابلیت تنظیمات از راه دور

این قابلیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در جی‌پی‌اس های موتورسیکلت به شمار می‌رود و به شما این امکان را خواهد داد، موتورسیکلت خود را از هر مکانی که هستید به‌صورت آنلاین مدیریت و تنظیم کنید.

به طور مثال درصورتی‌که موتورسیکلت سرقت شده باشد با استفاده از این قابلیت می‌توانید از راه دور دستگاه خود را خاموش کنید.


 

منبع تغذیه جی‌پی‌اس موتورسیکلت

بسیاری از ردیاب‌های خودرو با استفاده از انرژی برق موجود در باتری موتور کار می‌کنند. این ردیاب‌ها به‌وسیله سیم‌کشی به موتورسیکلت متصل می‌شوند و انرژی موردنیاز را از باتری می‌گیرند.

انواع دیگری از جی‌پی‌اس موتورسیکلت وجود دارد که بدون سیم‌کشی کار می‌کنند و انرژی موردنیاز آنها از طریق شارژ باتری خود انجام می‌شود.

در حال حاضر بیشتر جی‌پی‌اس های موجود در بازار به‌صورت سیم‌کشی و اتصال به موتورسیکلت کار می‌کنند. بهتر است برای تأمین امنیت بیشتر، از یک منبع تغذیه کمکی برای جی‌پی‌اس موتورسیکلت استفاده کنید تا در صورت جداشدن باتری موتور، جی‌پی‌اس بتواند همچنان به کار خود ادامه دهد.


دستیابی به اطلاعات درون ردیاب

پس از خرید ردیاب جی‌پی‌اس موتورسیکلت، اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به‌وسیله این اطلاعات می‌توانید به پنل کاربری جی‌پی‌اس دسترسی داشته باشید و تمام اطلاعات نظیر مسیرهای عبور را بررسی کنید.

همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای خرید ردیاب موتورسیکلت سهولت در دسترسی به اطلاعان آن و نبود پیچیدگی در نرم‌افزارهای دستگاه است.



سنسورهای دستگاه جی‌پی‌اس موتورسیکلت

ردیاب‌های موتورسیکلت در کنار ارائه موقعیت مکانی ویژگی‌های دیگری نظیر ارسال آلارم و هشدار به مالک را نیز دارند. به‌این‌ترتیب در صورت سرقت موتورسیکلت، جی‌پی‌اس روی دستگاه هشدارهایی را برای مالک ارسال می‌کند تا او را از روشن شدن و حرکت موتور آگاه سازد.

همچنین در بسیاری از مدل‌های پیشرفته‌تر جی‌پی‌اس موتورسیکلت، سنسورهای ضربه نیز وجود دارد تا در صورت ضربه خوردن موتور به مالک هشدار داده شود. در صورت قطعی منابع انرژی و برق موتور نیز هشدارهایی برای سرور ارسال خواهد شد.

اندازه کوچک در ردیاب‌های موتور، یک مزیت محسوب می‌شود زیرا در این صورت از دید سارقان دور خواهد ماند و می‌تواند عمل ردیابی را به‌خوبی انجام دهد. همچنین بهتر است ردیابی که برای موتورسیکلت خود خریداری می‌کنید قابلیت ضد آب و ضدضربه را نیز داشته باشد.


قیمت جی‌پی‌اس موتورسیکلت

ردیاب‌های موتورسیکلت در مقایسه با جی‌پی‌اس خودرو قیمت بسیار مناسب‌تری دارند و به‌راحتی می‌توانید برای موتورسیکلت خود یک ردیاب مناسب خریداری کنید تا از سرقت آن جلوگیری شود.



کلام آخر

به دلیل اینکه موتورسیکلت‌ها معمولاً در خطر سرقت قرار دارند بهتر است از یک جی‌پی‌اس موتورسیکلت بر روی آن استفاده کنید تا همواره خیالی آسوده داشته باشید.

 انواع مختلفی از جی‌پی‌اس و ردیاب در بازار موجود است که می­توانید بر حسب نیازتان یکی از آنها را برای موتورسیکلت خود تهیه کنید. این دستگاه‌ها با نشان‌دادن محل دقیق موتورسیکلت از سرقت آنها جلوگیری می‌کنند.

 

 

 

 

 


دسته بندی ها:کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلتجی‌پی‌اس موتورسیکلت GPS motorcycle applicationsmotorcycle GPS

جدیدترین مقاله