logo
blog cover

تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا

29 آذر 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا

یکی از سیستم‌هایی که در شرایط فعلی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد ردیاب خودرو است. لذا شرکت‌های بسیار زیادی به تولید این سیستم‌ها اشتغال دارند. شرکت مهندسی تلتونیکا یکی از این مجموعه‌ها است. ردیاب‌های خودرو که توسط شرکت و برند تلتونیکا تولید شده‌اند، نسل بسیار جدیدی از محصولات این برند به شمار می‌روند. این نوع از ردیاب‌های نسل جدید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار قابل‌ توجهی دارند.

از جمله قابلیت‌های بسیار کاربردی دستگاه‌های ردیاب برند تلتونیکا ویژگی تشخیص تصادف است. این ویژگی به‌ نحوی است که ردیاب به‌ کار رفته در خودرو می‌تواند با استفاده از حس‌گر شتاب‌ سنج خود، وقوع یک حادثه تصادف را در مدت‌ زمانی بسیار کوتاه، تشخیص دهد و سپس آن را اطلاع‌رسانی نماید. این اطلاعات می‌تواند از طریق یک پیامک برای شما ارسال گردد و یا به سرور منتقل شود تا بلافاصله شما را از چنین رویدادی مطلع سازد.

به‌ طور کلی می‌توان گفت سیستم ردیاب خودرو شرکت تلتونیکا، برای تشخیص تصادف از مجموعه‌ پیچیده‌ای از ابزارها کمک می‌گیرد. این فرآیند شامل مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها نیز است. استفاده از این امکانات برای تشخیص تصادف در سال‌های اخیر، افزایش قابل‌ توجهی پیدا کرده‌ است.


بخش‌های تشکیل‌دهنده سیستم تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا

شرکت مهندسی تلتونیکا برای ساخت این سیستم از داده‌های واقعی بسیار زیادی استفاده کرده‌ و آزمایشات میدانی بسیار وسیعی را نیز انجام داده‌ است. این تیم بسیار حرفه‌ای، توانسته‌اند از ۳ بخش اصلی در طراحی سیستم ردیاب خودروی خود برای تشخیص دادن تصادف، استفاده کنند. از جمله بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ این سیستم می‌توان به تکنولوژی تلماتیکس اشاره کرد.

هم‌چنین سیستم ردیاب تلتونیکا از برخی از فیلترهای رفتاری نیز به‌ وجودآمده است تا بتواند وقوع یک تصادف را تشخیص دهد. این سیستم هم‌چنین شامل برخی از فیلترهای مبتنی بر موقعیت، سرعت و زمان حرکت خودرو نیز است. ردیاب خودرو شرکت تلتونیکا هم‌چنین از یک شتاب‌ سنج نیز به‌ وجود آمده است.

شتاب ‌سنج به‌ کار رفته در تولید این ردیاب خودرویی، ۳ محوره است و ظرفیت ۸ گیگابایتی نیز دارد. بنابراین شتاب‌ سنج مورد نظر دارای این امکان و قابلیت است که نیروی گرانشی را در ۳ محور و ۱۰۰ بار در ثانیه اندازه‌گیری و ارزیابی کند.

این سیستم برای تشخیص تصادف، از برخی از پارامترها نیز بهره می‌برد. از جمله این پارامترها می‌توان به پارامتر سرعت و زمان اشاره کرد. از طریق این فاکتورها سیستم تشخیصی مورد نظر می‌تواند هشدارها و علائم غلط را حذف نماید.


مزایای استفاده از سیستم تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا

در صورتی‌ که از سیستم ردیاب خودرو تلتونیکا استفاده کنید می‌توانید از ویژگی تشخیص تصادف با ردیاب خودرو نیز بهره‌مند گردید. بنابراین این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید بلافاصله و بدون صرف زمان زیاد از محل دقیق وقوع یک تصادف، اطلاعات کافی را به دست آورید. در صورتی‌ که اطلاع‌رسانی سریع در زمینه تصادف یک خودرو، صورت بگیرد این امکان فراهم می‌شود تا شما بتوانید به اقدامات مورد نیاز از قبیل کمک‌رسانی بسیار سریع دست بزنید.

همان‌طور که می‌دانید در شرایطی که پس‌ از یک رویداد تصادف، کمک‌رسانی با سرعت بالا صورت بگیرد به‌ طور حتم، ما شاهد تلفات جانی بسیار کم‌تری خواهیم بود. چراکه در این‌ صورت اطلاعات بسیار سریعی در زمینه وقوع حادثه و هم‌چنین اعزام کردن نیروهای کمکی صورت‌ گرفته است.

این نوع از محصولات تولید شده توسط شرکت تلتونیکا قیمت‌های بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه‌ای دارند و به صورتی بسیار سبک طراحی شده‌اند و سرعت آن‌ها نیز قابل‌ توجه است. این نوع از سیستم‌های ردیاب خودرو این امکان و قابلیت را دارند که به ماهواره نیز متصل گردند. از این طریق این نوع از سیستم‌های ردیاب خودرویی، قادر خواهند بود ویژگی‌های دستگاه و مختصات آن و هم‌چنین اطلاعات جمع‌آوری‌شده را دریافت نمایند و سپس این اطلاعات را به سرور خود منتقل سازند.

بسیاری از این محصولات به امکاناتی از قبیل ماژول بلوتوث نیز مجهز شده‌اند. از سیستم تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا می‌توانید در مواقعی استفاده کنید که امکان دسترسی به اطلاعات متحرک غیر ممکن و یا دور از دسترس است. این محصولات شرکت تلتونیکا در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند و قابلیت نصب آن‌ها نیز بسیار آسان است. قابلیت ارتباط دوطرفه با راننده، یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این محصولات است.

ردیاب خودرویی تلتونیکا دارای سنسورهای حرکتی است و از باتری داخلی نیز بهره می‌برد. این دسته از محصولات دارای حافظه داخلی برای ذخیره کردن اطلاعات نیز هستند. علاوه‌ بر قابلیت تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا می‌توانید از قابلیت ضد سرقت بسیار پیشرفته این سیستم نیز بهره‌مند گردید.

لازم است بدانید که با استفاده از ردیاب‌های خودرو ساخته‌ شده توسط شرکت تلتونیکا این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید از هر گونه سرقت وسایل نقلیه خود پیشگیری به عمل آورید. این سیستم با عملکردی بسیار پیشرفته، طراحی و ساخته شده‌ است.


کاربرد سیستم تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مؤسسات دولتی و یا خصوصی در زمینه کرایه اتومبیل حمل و نقل و… مشغول به فعالیت هستند. این دسته از مؤسسات می‌توانند از قابلیت تشخیص تصادف با ردیاب خودرو تلتونیکا استفاده کنند. در این‌ صورت سازمان‌های مختلف حمل‌ و نقل این امکان را پیدا خواهند کرد که به تمامی خودروهای موجود در مجموعه و ناوگان حمل و نقل خود دسترسی داشته باشند و در صورت وقوع هر گونه تصادف احتمالی، اطلاعات کافی را به دست آورند و کمک‌های لازم را انجام دهند.

این نوع از ردیاب‌های خودرویی این امکان را برای رانندگان فراهم خواهند کرد که بتوانند بر روی سیستم مورد نظر، تنظیماتی را انجام دهند و از طریق این تنظیمات، تعیین کنند که در هنگام وقوع یک تصادف، به چه کسی و یا کسانی، اطلاع‌رسانی شود.

همان‌طور که می‌دانید در هنگام وقوع رویدادی مانند تصادف، رانندگان قادر به اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت خود و یا سلامت خودروی خود نیستند. این در حالی است که در بسیاری از موارد به ویژه تصادفات بسیار شدید، به کمک نیز احتیاج دارند. بنابراین در صورتی‌ که این دسته از رانندگان، قابلیت تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکا را فعال‌سازی کرده باشند، می‌توانند در مدت‌ زمانی بسیار کوتاه اطلاعات مورد نظر خود را به خانواده، پلیس، اورژانس و… منتقل سازند.

 

دسته بندی ها:تشخیص تصادف با ردیاب تلتونیکاAccident Detection with Teltonica Tracker

جدیدترین مقاله