logo
blog cover

از مزایای لجستیک در بهبود کسب و کار خود چه میدانید

8 آبان 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

از مزایای لجستیک در بهبود کسب و کار خود چه میدانید؟

لجستیک که یک عملکرد عرضی در شرکت است، بر تمام فعالیت‌های جهانی تأثیر می‌گذارد و نیاز به هماهنگی خوبی بین عرضه و تقاضای مشتری دارد. این شاخص‌ها بر اساس شاخص‌های مختلفی مانند نرخ در دسترس بودن محصول، زمان تحویل، ارزش سهام، چرخش محصول، نرخ حمل و نقل، کیلومتر طی شده برای تحویل و غیره است که همین موارد جز مزایای لجستیک است.


در واقع مزیت اصلی لجستیک بهینه سازی ترافیک و روان کردن گردش جریان مواد در طول زمان است و به کمک آن آماده سازی سفارشات روان‌تر و در نتیجه واکنش پذیرتر است. در نتیجه مدیریت لجستیک می‌تواند به یک مزیت رقابتی تبدیل شود.

مدیریت لجستیک فرآیند سازماندهی محصولات و جریان کالا در انبار به منظور کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به تهیه و ارسال سفارشات است. لجستیک و مدیریت تجاری بهینه می‌تواند به شرکت‌ها مزیت رقابتی واقعی بدهد. توزیع مناسب جریان‌های لجستیک اولین گام در این است که به یک شرکت اجازه می‌دهد خود را از رقبای خود متمایز کند و انتظارات مشتری را برآورده کند. در واقع لجستیک به یک فعالیت ضروری برای شرکت‌هایی تبدیل شده است که با مدیریت کارآمد مواد خام و محصولات و همچنین تامین مقادیر مناسب کالا در شرایط مطلوب سروکار دارند.


مزایای مدیریت لجستیک برای بهبود کسب و کار

·       بهینه سازی فضای ذخیره سازی

·       کاهش هزینه‌های عرضه و در نتیجه حمل و نقل

·       کاهش هزینه‌های جابجایی با تخصیص کمتر مواد و منابع انسانی

·       قابلیت ردیابی بهتر محصول

·       افزایش بهره وری

·       بهبود نرخ رضایت مشتری


هزینه‌ها را کاهش دهید

 استفاده صحیح از منابع لجستیکی باعث کاهش هزینه‌های شرکت و در نتیجه کنترل بهتر حاشیه سود آن می‌شود. با بهینه‌سازی فرآیندها می‌توان به این هدف دست یافت. به عنوان مثال، انبار را می‌توان به دستگاه‌های کمکی چیدمان مجهز کرد، مانند سیستم‌های نرم‌افزای انبار به اپراتورها اجازه می‌دهد تا سفارشات را سریعتر آماده کنند.

کاهش زمان تحویل سفارش و ارائه خدمات سریع، همراه با تحویل سریع، کلید رضایت مشتری است. برای این کار، شرکت‌ها روش‌هایی را برای سرعت بخشیدن به توزیع کالا به کار می‌برند. برای مثال، آنها از روشی استفاده می‌کنند که شامل توزیع محصولات بدون نیاز به ذخیره اولیه آنها است.


تقویت رقابت پذیری شرکت

مدیریت لجستیک فراتر از سازماندهی جریان کالا است. با تمرکز بر جنبه‌هایی مانند سرعت در سفارشات حمل و نقل و کنترل قابلیت ردیابی محصول، شرکت‌ها می‌توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و خود را از رقبای خود متمایز کنند.

بهینه سازی مدیریت موجودی کالا یکی از دارایی‌های اصلی هر کسب و کاری است. با بهینه‌سازی موجودی، کسب‌وکارها می‌توانند خدمات کارآمد را تضمین کنند و از خطاهای لجستیکی (مانند موجودی بیش از حد یا کمبود موجودی‌ها ) ناشی از برنامه‌ریزی ضعیف اجتناب کنند.


دستیابی به حداکثر بهره‌وری

هدف مدیریت لجستیک به حداکثر رساندن بهره‌وری از تمام عملیات و حذف مراحل غیر ضروری است. شرکت‌ها می‌توانند با اجرای راه‌حل‌هایی که فرآیندهای انبار را بهینه می‌کنند، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند (به عنوان مثال، از طریق اتوماسیون لجستیک ).


از محیط زیست محافظت کنید

تدارکات سبز دستور کار بسیاری از سیستم‌های لجستیکی امروزی است. شرکت‌های بیشتری در حال ادغام فرآیندهایی در مدیریت لجستیک خود هستند که به کاهش اثرات زیست محیطی عملیات آنها کمک می‌کند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند دسته بندی زباله‌ها را بر اساس موادی که قرار است بازیافت شوند اجرا کنند یا با پیاده سازی سیستم‌های کامپیوتری مانند نرم افزار مدیریت انبار، استفاده از کاغذبازی را کاهش دهند.

در مجموع نقش مدیریت لجستیک اطمینان از کنترل دقیق کالاها برای ارائه بهترین خدمات، پاسخگویی به تقاضای مشتری و کسب مزیت رقابتی است.


مدیریت لجستیک، ارزش افزوده برای شرکت

یک شرکت با برداشتی که مشتریان از محصولات و خدماتش دارند، خود را از رقبای خود متمایز می‌کند. مدیریت لجستیک یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها است زیرا به آنها اجازه می‌دهد هزینه‌ها را کاهش دهند (عاملی که تأثیر مستقیمی ‌بر قیمت فروش دارد) و زمان صرف شده برای انجام سفارش را کاهش دهند.


مزایای برون سپاری فرآیند لجستیک شما

همچنین اگر بخواهید لجستیک خود را برونسپاری کنید به طور قطع مزایایی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:


کاهش ریسک برای کارمندان و کسب و کار شما

برون سپاری تدارکات به شما این امکان را می‌دهد که ریسک احتمالی را هم برای کارکنان و هم برای شرکت کاهش دهید و شما را از بسیاری از محدودیت‌ها مانند موارد زیر رها می‌کند:

·       تعمیر و نگهداری یا جایگزینی ماشین‌آلات در زنجیره تامین دیگر مسئولیت شما نیست.

·       مدیریت ساعات رانندگی و رعایت تعهدات قانونی به عهده شما نیست.

·       مدیریت حسابداری را تا حدودی برون‌سپاری کرده‌اید.

·       استخدام، آموزش، جایگزینی در صورت غیبت کارکنان لجستیکی زیر نظر شما نیست.

·       مدیریت اداری پرسنل (حقوق، استخدام، اخراج، مرخصی استعلاجی و غیره) برون‌سپاری می‌شود.

·       انطباق نیروی کار با توجه به فصلی بودن و اوج فعالیت شما بدون هزینه اضافی نیروی انسانی (استخدام، آموزش، مالیات و غیره) خواهد بود


تمرکز شرکت روی تجارت اصلی خود

شرکت‌های لجستیکی از طریق ارائه‌دهنده خدمات خارجی خود از یک متخصص در بخش لجستیک بهره می‌برند که می‌تواند به بهبود بخش‌های خاصی از زنجیره تامین، مانند آماده‌سازی سفارش یا تحویل کمک کند.

·       این یک کاهش بالقوه در هزینه‌های تدارکات را فراهم می‌کند (ارائه دهنده خدمات شما گاهی اوقات به لطف شرکای خود و نرخ‌های مذاکره می‌تواند تا 10٪ در هزینه صرفه جویی کند).

·       این به شما امکان می‌دهد در رابطه با فروش خود انعطاف پذیری داشته باشید (مرتبط با فصل یا رشد شما)؛ ارائه دهنده خدمات شما راحت تر از شما با رشد فعالیت شما سازگار می‌شود.

·       اگر شرکت شما در کشوری تأسیس شده است که قصد توسعه آن را دارید، یک ارائه دهنده خدمات خارجی می‌تواند به شما اجازه دهد تا رشد تجارت خود را در سطح بین المللی بهبود بخشید.


جنبه مالی برونسپاری لجستیک

با انتخاب برون‌سپاری تدارکات، هزینه‌ها تا مدت قرارداد ثابت است و هیچ اثر آستانه‌ای از افزایش شدید هزینه‌های ثابت را تجربه نمی‌کنید. در برخی موارد، این فرصتی برای دستیابی به صرفه جویی در حمل و نقل بار است.


از نظر تخصص لجستیک

·       حمایت از رشد فعالیت شرکت، در حالی که تمرکز بر تجارت شرکت است.

·       از تخصص ارائه دهنده خدمات در زمینه محصول یا کسب و کار (به عنوان مثال محصولات خطرناک، محصولات حجیم، خدمات بسته بندی، مدیریت جریان دقیق و غیره) بهره مند شوید.


دسته بندی ها:مزایای لجستیکمزایای لجستیک در کسب و کار

جدیدترین مقاله