logo
blog cover

3 نوع روش انجام سفارش در سیستم لجستیک

19 اسفند 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

برای یک کسب و کار داشتن بهترین محصول و یک وب سایت با ویژگی پرداخت کاربر پسند بسیار عالی است. اما اگر تجارت الکترونیکی شما به راحتی اجرا نشود، کسب و کار شما خوب عمل نخواهد کرد.

ما درک می کنیم که تحقق تجارت الکترونیک؛ ممکن است هیجان انگیزترین بخش مورد علاقه شما نباشد. با این حال، اگر در دنیای خرده فروشی آنلاین فعالیت می‌کنید، این بخش یک عنصر حیاتی است که باید به آن علاقه‌مند شوید.

مطالعه ای که در سال 2020 انجام شد نشان می‌دهد که بهترین ویژگی برای خریداران آنلاین ارسال رایگان است و حیرت‌انگیز است که 83 درصد از خریداران آنلاین؛ تنها بر اساس این مزیت تحت تأثیر خرید قرار گرفتند. علاوه بر این مورد، هزینه‌های حمل و نقل یک عامل اصلی در رها شدن سبد خرید است، به طوری که 54 درصد از پاسخ دهندگان به مطالعه گفتند که سبد خرید خود را به دلیل هزینه بالای حمل و نقل رها کرده اند. سرعت نیز مهم است، به طوری که 25 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که سفارشات را در زمانی که زمان رسیدن خیلی طولانی بود، لغو کردند.

چیزی که این تحقیقات به ما می‌گوید این است که انجام پیش‌بینی ‌پذیر و دقیق ارسال مرسولات، مشتریان را راضی نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا سفارشات کمتری را نیمه کاره رها کنند و مشتریان بیشتری به سبد خرید خود برگردند. فرآیندهای قوی در انجام تجارت الکترونیک، می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. علاوه بر این موارد، اجرای خوب به شما کمک می کند تا تجارت خود را گسترش دهید.

در نیک آوازه، ما می‌دانیم که یک فرآیند موفقیت‌آمیز تجارت الکترونیکی شامل چندین بخش و برنامه‌ریزی است که باید همه بخش‌ها مانند یک سیستم در یک ردیف قرار گیرند. هر چه بهتر تمام این قطعات متحرک را مدیریت کنید، موفقیت تجارت الکترونیک شما بیشتر خواهد بود  و اگر برای مدیریت انجام خود به کمک نیاز دارید، یک سرویس مدیریت لجستیک مانند نیک آوازه ممکن است قطعه گمشده در پازل تجارت الکترونیک شما باشد!

 

تحقق تجارت الکترونیک چیست؟

 

انجام تجارت الکترونیک بخشی از عملیات تجارت الکترونیک شما است که محصولات شما را پس از سفارش آنلاین به مشتریان تحویل می دهد. در حقیقت، تحقق تجارت الکترونیک از همان ابتدا بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما بوده است، چه متوجه شده باشید یا نه. وقتی در انبار خود جعبه‌ها را بسته‌بندی می‌کردید، تأمین‌کننده خودتان بودید؛ اما اکنون که کسب و کار شما رشد کرده است، می توانید انجام این کار را به یک سرویس تدارکات شخص ثالث برون سپاری کنید.

بخش تکمیل زنجیره تامین شامل دریافت و ذخیره موجودی، پردازش سفارشات، انتخاب اقلام، بسته بندی جعبه‌ها و حمل اقلام به مقصد مشتری است. فرآیندهای تحقق شامل چندین بخش است. به طور مثال قرار دادن محصول در قفسه‌های مرکز تکمیل، تحقق تجارت الکترونیک است. انتخاب و بسته بندی سفارشات انجام سفارش است. زمان و روش‌های حمل و نقل بخشی از عملیات لجستیک شخص ثالث شما است.

 

3 نوع روش انجام سفارش در سیستم لجستیک

 

صاحبان مشاغل آنلاین سه گزینه منحصر به فرد برای انجام سفارشات دارند. انجام سفارشات داخلی، تدارکات شخص ثالث، و دراپ شیپینگ. هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند.

 

1. انجام سفارش شخص ثالث

ایجا سفارش شخص ثالث  به این معنی است که کل فرآیند انجام سفارش شما به شرکت دیگری جدا از تجارت شما برون سپاری می‌شود که شامل یک فروشنده برای انجام سفارش و سایر اشخاص ثالث است. شخص ثالث تمام جنبه‌های انجام سفارش، از جمله فرآیند دریافت موجودی، ذخیره سازی، برداشت، بسته بندی، حمل و نقل و بازگشت را انجام می دهد.

زمانی که تخصص و مدیریت زمان مشکل است، نرم افزار لجستیک یک گزینه عالی است. شرکت نیک آوازه، فرآیند انجام سفارش را از طرف شما انجام می‌دهد تا بتوانید روی موارد مهم دیگری تمرکز کنید. انجام سفارشات در داخل می‌تواند بسیار پیچیده، پرهزینه و زمان بر باشد.

نرم افزار لجستیک می‌تواند خدمات متعددی را برای انجام سفارشات به شما ارائه دهد که مدیریت فرآیند انجام سفارش را نسبتاً آسان‌تر می‌کند. این نرم افزار همچنین می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در عین حال گزینه‌های حمل و نقل سریع را در اختیار شما قرار داده تا مشتریان خود را راضی نگه دارید.


2. تحقق سفارشات داخلی

مفهوم استراتژی سفارشات داخلی نشان می‌دهد که تمام مراحل انجام سفارش به صورت داخلی انجام شده است. به عنوان یک فروشنده، شما وظیفه دارید هر مرحله از فرآیند انجام سفارش تجارت الکترونیکی، از جمله دریافت موجودی، انبار کردن محصولات، انتخاب و بسته بندی کالا، ارسال به مشتری و رسیدگی به مرجوعی را مدیریت کنید. در این روش فروشندگان مدیریت مستقیمی بر آنچه در کسب و کار اتفاق می افتد؛ دارند.

این استراتژی بیشتر توسط فروشندگان در مقیاس کوچک استفاده می‌شود که حجم کم سفارشات مشتریان  را خود پردازش می‌کنند. انجام سفارشات داخلی، کنترل بیشتری بر فرآیند انجام سفارش به فروشنده می‌دهد؛ اما با رشد کسب و کار شما می‌تواند بسیار دشوار شود. هنگامی که حجم سفارش شما افزایش می‌یابد، ممکن است تصمیم بگیرید که عملیات خود را به یک مرکز تکمیل بزرگتر منتقل کنید، که به معنای فناوری، فضای انبار، کارکنان و تجهیزات پرهزینه است.

بسیاری از فروشندگان آنلاین فرآیند انجام سفارش را برون سپاری می‌کنند؛ زیرا هزینه‌های اولیه نسبتاً کمتری دارد و مدیریت و مقیاس آن بسیار آسان‌تر از ادامه رسیدگی به همه چیز در داخل است.

 

3. دراپ شیپینگ

در دراپ شیپینگ تولید و ارسال سفارشات مستقیماً توسط سازنده انجام می‌شود. هنگامی که مشتری کالایی را سفارش می‌دهد، اطلاعات مستقیماً به سازنده ارسال می‌شود و سپس او محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال می‌کند.

این روش معمولاً یک گزینه جذاب برای مشاغلی است که محصولات تولید شده توسط شخص ثالث را مجدداً به فروش می‌رسانند؛ زیرا هم هزینه‌های خریدار و هم فروشنده را از واسطه و هم در هزینه‌های سربار صرفه‌جویی می‌شود. در برخی موارد، سازنده ممکن است در کشور دیگری واقع شده باشد، به این معنی که زمان حمل و نقل ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد و گران‌تر از سفارشات انجام شده به روش محلی باشد.

هدف اصلی دراپ شیپینگ؛ حذف نیاز به نگه داشتن کالا در دسترس است. این رویکرد به ویژه در مورد کالاهای مصرفی مانند لباس، لوازم الکترونیکی و مبلمان بسیار محبوب است.

دسته بندی ها:سیستم لجستیک

جدیدترین مقاله