logo
blog cover

5 مزایای سیستم‌های مدرن ردیابی ناوگان

12 دی 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

سیستم‌های مدرن ردیابی ناوگان امروزی؛ از زمانی که صرفاً «نقطه‌ها را روی نقشه» نشان می‌دادند، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. سیستم مدرن ردیابی ناوگان؛ بسیار بیشتر از تعیین دقیق مکان وسیله نقلیه است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به شرایط در حال تغییر سریع‌تر واکنش نشان دهند و میزان رضایت مشتری را بهبود ببخشند؛ در عین حال کارایی و ایمنی ناوگان را نیز افزایش می‌دهند.

 

5 مزایای سیستم‌های مدرن ردیابی ناوگان

 

در اینجا پنج مزیت ردیابی مدرن GPS ناوگان وجود دارد که می تواند به سازمان‌ها کمک کند تا عملیات‌های بیشتری را انجام دهند:

 

 

1. ارائه سطوح بالاتری از خدمات به مشتریان


بهبود خدمات رسانی به مشتریان یکی از بزرگترین مزایای سیستم‌های ردیابی ناوگان است.

شرکت ها در حال یافتن راه هایی برای ارائه یک تجربه مثبت برای مشتریان خود هستند. به عنوان مثال، برآورد دقیق‌تر ورود داده ها به معنای تماس‌های کمتر از سوی مشتریان در مورد وضعیت تحویل است و بدون نیاز به تماس با راننده می توان به تماس های وضعیت هر عملیات، سریع‌تر پاسخ داد.

مدیران ناوگان و سایرین به طور یکسان می توانند از ردیابی ناوگان برای شناسایی سریع، نزدیکترین وسیله نقلیه به مقصد خدماتی به عنوان راهی برای پاسخگویی سریع‌تر به درخواست های جدید یا در حال تغییر مشتریان؛ استفاده کنند.

با یکپارچه‌سازی تلفن همراه، سایر مزایای سیستم‌های مدیریت ناوگان شامل اطلاعات خودرو در تقریباً هر دستگاه، از جمله پلت‌فرم‌های تلفن همراه است که به شما این امکان را می‌دهد که در هر کجا و در هر زمان به مشتریان خود پاسخ دهید؛ ارائه داده می‌شود.

2. مسیریابی را بهینه کنید

دسترسی به داده های مسیر فعلی و تاریخچه سفرها می تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا زمان و سفرهای راننده را بهتر مدیریت کنند. سیستم‌های ردیابی ناوگان که داده‌های GPS را با داده‌های نقشه ‌برداری ترکیب می‌کنند، می‌توانند داده‌های لحظه‌ای را در مورد ترافیک و شرایط جاده، همراه با مکان‌های فعلی ناوگان ارائه دهند. این امر به توزیع کنندگان کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری وسایل نقلیه را تغییر دهند و با شرایط در حال تغییر که اتفاق می افتد، سازگار شوند.

یکی دیگر از مزایای داشتن سیستم ردیابی وسیله نقلیه GPS، اطلاعاتی است که می تواند در مورد داده های تاریخچه سفر ارائه دهد. تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخچه سفر همچنین می‌تواند الگوها را آشکار کند و منجر به بهبود عملکرد شود، مانند اجتناب از بخش خاصی از جاده که در زمان‌های خاصی از روز تعمیراتی در آن صورت می‌گیرد.


این مطلب را هم بخوانید: چگونه جی پی اس ناوگان به یک کسب و کار کمک می‌کند

 

3. جلوگیری از سرقت محموله

شرکت‌ها سالانه میلیاردها تومان از سرقت محموله و وسایل نقلیه ضرر می‌کنند. دانستن اینکه تجهیزات شما در هر زمان دقیقاً کجا هستند، کلید مدیریت جلوگیری از ضرر و زیان است. با سیستم‌های پیشرو ردیابی ناوگان، می‌توانید ژئوفنس‌های سفارشی را به همراه هشدارهایی که وسایل نقلیه از قلمرو خود دور می‌شوند یا خارج از ساعات کاری کار می‌کنند؛ ایجاد کنید. این ویژگی کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که رانندگان با خیال راحت به مسیرهای خود پایبند هستند.

علاوه بر این موارد، پخش مجدد مسیر می‌تواند به مدیران کمک کند تا الگوهای توقف‌های طولانی و سفرهای جانبی غیرمجاز را شناسایی کنند. همچنین می‌توانید سیستم‌های ردیابی ناوگان را برای ردیابی تریلرها راه‌اندازی کنید و به مکان‌یابی محموله‌ها و تجهیزات دزدیده‌ شده در زمان آنلاین کمک کنید و تلفات و آسیب‌ها را به حداقل برسانید.


4. بهبود بهره وری ناوگان

ردیابی ناوگان همچنین می تواند برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود استفاده از دارایی استفاده شود.

به عنوان مثال، مدیران ناوگان با ترکیب موقعیت مکانی با داده‌های  موتور، می‌توانند نقاط مشکل ساز را مشخص کنند و به رانندگان یادآوری کنند که موتورهای خود را خاموش کنند. این دید جامع در کل ناوگان می‌تواند به توزیع کنندگان کمک کند تا وسایل نقلیه را به طور کارآمدتر مستقر کرده و نظارت کنند، میزان کیلومتر طی شده را کاهش داده و استفاده کلی از خودرو را بهبود بخشند. سیستم‌های ردیابی ناوگان پیشرو را می‌توان برای ایجاد گزارش‌های سفارشی و هشدارهای هم‌زمان به منظور ارتقای نواحی مشکل دار پیکربندی کرد.

 

5. بهبود ایمنی راننده

مهم‌تر از همه، فناوری ردیابی ناوگان می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از با ارزش‌ترین دارایی‌های خود یعنی از رانندگان خود محافظت کنند. بسیاری از سیستم‌های ردیابی ناوگان GPS می‌توانند مسیرها را پخش کنند و یک مسیر متحرک از جایی که رانندگان سرعت می‌گرفتند را ارائه می‌دهند تا بتوانید فرصت‌هایی برای مربیگری رانندگان و بهبود مهارت‌های رانندگی آن‌ها پیدا کنید.

 همانطور که بسیاری از صاحبان ناوگان دریافتند، خودروی شرکت یک دارایی مهم برای ناوگان است. هنگامی که رانندگان شما رانندگی ایمن را تمرین می کنند، تأثیر مثبتی بر دیگرانی که جاده را با وسایل نقلیه شما به اشتراک می گذارند، می گذارد. خدمات ردیابی ناوگان می تواند برای حفظ و تقویت برنامه های مربیگری و ایمنی راننده طراحی شده برای بهبود عملکرد راننده استفاده شود.


این مطلب را هم بخوانید: ردیاب تلتونیکا؛ محصولی آسان برای استفاده

 

دستگاه‌های ردیابی GPS  برای پاسخگویی به انواع نیازهای تجاری و عملیاتی تکامل یافته‌اند.

ناوگان‌ها می توانند از ردیاب GPS به همراه دوربین ثبت وقایع استفاده کنند تا از مواردی مانند اثبات تحویل مرسوله، اطمینان حاصل کنند، همچنین بدانند که وسایل نقلیه و رانندگان در هنگام خدمات رسانی به مشتریان در جایی هستند که باید باشند. می توان از ویدئو برای مشاهده آنچه در داخل و اطراف خودرو در طول تعامل با مشتری رخ می داد استفاده کرد. برخی از کسب‌ و کارها از ویدئو با GPS برای کمک به رهبری در شناسایی راه‌هایی برای بهبود تجربه مشتری خود استفاده می‌کنند.

سرویس ردیابی ناوگان با افزودن ویدیو ثبت وقایع و ترکیب همه آن در یک سیستم تله ماتیک ویدیویی، ردیابی ناوگان GPS را یک قدم فراتر می برند.

 

تله‌ ماتیک ویدیویی ترکیبی از اطلاعات از سنسورهای خودرو و GPS با دوربین ثبت وقایع؛ داده‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانند توسط سیستم مدیریت خودرو و هوش مصنوعی (AI) تجزیه و تحلیل شوند. مجموعه داده‌های بزرگ از چندین کیلومتر رانندگان واقعی برای آموزش سیستم‌ها برای تشخیص رفتارهای راننده و تعیین اینکه کدام رفتار با خطر مرتبط است استفاده می‌شود. این فناوری بینش عمیق تری نسبت به یک دوربین ساده مجهز به GPS ارائه می دهد.

دسته بندی ها:ردیابی ناوگان

جدیدترین مقاله